Ministarstvo unutarnjih poslova uskoro kreće u nabavku 522 nova policijska karavana i to putem operativnog leasinga s najmom na četiri godine. Procijenjena vrijednost te nabave je, doznaje Večernji, čak 75,2 milijuna kuna bez PDV-a. U taj iznos uključen je i eventualni porez na promet motornih vozila.
U natječajnoj se dokumentaciji od ponuđača traži isporuka novih i nekorištenih vozila, a pri odabiru modela gledat će se devet kriterija. Prvi je cijena, koja nosi čak 50 od 100 bodova na natječaju. Emisija CO2 i snaga motora nose između dva i deset bodova, a ovlaštena servisna mreža u Hrvatskoj nosi 20 bodova.
Potpora za zadržavanje vozila u voznom traku, grijanje prednjih sjedala, tvornički zatamnjena stražnja bočna i stražnje staklo vozila, LED prednja glavna svjetla te sjedalo vozača i suvozača s potporom za kralježnicu nose po dva boda na natječaju.
Bogata obvezna oprema
Novi policijski karavani moraju imati i bogatu obveznu opremu: servo-upravljač podesiv po visini i dubini, ABS uređaj protiv blokiranja kotača pri kočenju, elektronski sustav stabilnosti vozila (ESP) i Front Assist, odnosno sustav automatskog kočenja prilikom naleta na pješaka ili prepreku sprijeda, zračne jastuke za vozača i suvozača, klima-uređaj, centralno zaključavanje i ostalu opremu koja se serijski ugrađuje u nova vozila.
I Ministarstvo pravosuđa i uprave putem financijskog leasinga za 5,6 milijuna kuna bez PDV-a nabavlja 10 furgona i 12 karavana za prijevoz osoba lišenih slobode. Furgon mora imati devet, a karavan pet sjedećih mjesta.
Ekološka prihvatljivost
Zanimljivo je kako oba ministarstva traže dizelaše. No, to neće više moći biti njihov izbor kada na snagu stupi Pravilnik o izvješćivanju Europske komisije i minimalnim ciljevima javne nabave vozila za cestovni prijevoz. Taj je dokument trenutno u postupku donošenja u Ministarstvu gospodarstva i održivog razvoja.
Njime se propisuje da će javna tijela prilikom javne nabave morati voditi računa o ekološkoj prihvatljivosti vozila. Tako bi do 2030. državna tijela trebala nabaviti najmanje 18,7 posto električnih ili drugih ekološki prihvatljivih lakih vozila, u što spadaju osobna vozila, kombiji i laka dostavna vozila.