Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja objavilo je priopćenje u kojem govore da je aplikacija "Kretanje cijena" potvrdila pozitivan učinak na praćenje cijena.
Aplikacija je s radom krenula prije više od mjesec dana, 17. veljače s ciljem da građani na jednom mjestu mogu vidjeti kako se cijene kreću iz tjedna u tjedan, je li što poskupjelo ili pojeftinilo, što se može kupiti na akciji i slično.
Odnosno imaju uvid u cijene i usporediti ih s 31. prosincom prošle godine za ciljane kategorije proizvoda koji čine dio potrošačke košarice.
Ipak, samo su tri trgovca pristala dostavljati svoje cijene svakih 15 dana, a to su Konzum, KTC i Tommy.
"Nakon posljednjeg unosa podataka s cijenama važećim od 15. ožujka 2023., vidljiv je velik broj cijena za proizvode iz potrošačke košarice koje se prate na stranici “Kretanje cijena”, njih čak 299, koje su snižene u odnosu na 31. prosinca 2022. Od 299 navedenih sniženih cijena, samo ih je 19 akcijskih, dok su sve ostale redovne cijene koje su snižene u odnosu na referentni datum 31. prosinca 2022", stoji u priopćenju.
Spominju i da su od posljednjeg ažuriranog stanja, 15. ožujka ove godine, tri trgovačka lanca povećala ukupno 33 cijene. Najviše se to odnosi na sezonsko povrće za koje tvrde da je to standardno da cijena varira u odnosu na sezonsku dostupnost.
Dodaju da je 747 cijena ostalo nepromijenjeno od 31. prosinca, odnosno od posljednjeg dana kada je u Hrvatskoj službena valuta bila kuna.
"Aplikativno rješenje "Kretanje cijena" tako dokazano služi kao kontrolni i korektivni mehanizam koji štiti građane od neopravdanog podizanja maloprodajnih cijena, a svim poslovnim subjektima koji sudjeluju u projektu omogućuje da transparentno objave usporedive cijene s kraja prošle i iz 2023. godine", poručili su iz ministarstva Davora Filipovića.