MINISTAR CAPELLI IZNIO TURISTIČKE BROJKE: /

'Prvih šest mjeseci bili su pozitivni, turisti su ostvarili 26,2 milijuna noćenja'

Image
Foto: Borna Filić / PIXSELL

Napominjući kako se i dalje službeno predviđa da će ova turistička godina ukupno završiti sa porastima fizičkih i financijskih pokazatelja s 2 do 3 posto u odnosu na 2018.

9.7.2019.
15:44
Borna Filić / PIXSELL
VOYO logo

Hrvatsku je u prvih šest mjeseci ove godine posjetilo gotovo 6,9 milijuna turista, koji su ostvarili 26,2 milijuna noćenja, što su porasti od 6 i 3 posto posto u odnosu na lani, ali i dobro "prolazno vrijeme" za hrvatski turizam, ocijenio je u utorak ministar turizma Gari Cappelli.

"Prvih šest mjeseci su u turizmu bili pozitivni, a važno je i što je turizam u prva tri mjeseca samo od stranih turista uprihodio 25 milijuna eura više nego u istom razdoblju 2018. i to u predsezoni kada su cijene niže", kazao je Cappelli na konferenciji za medije u Ministarstvu turizma, gdje je s direktorom Hrvatske turističke zajednice (HTZ) predstavio fizičke turističke rezultate za lipanj i šest mjeseci.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
TURISTIČKA SEZONA VISI O KONCU? /

'Gosti masovno otkazuju rezervacije. Neki će doživjeti razočaranje i svi će im biti krivi'

Image
TURISTIČKA SEZONA VISI O KONCU? /

'Gosti masovno otkazuju rezervacije. Neki će doživjeti razočaranje i svi će im biti krivi'

'Broj dolazaka i noćenja je važan, ali prihodi su važniji'

Napominjući kako se i dalje službeno predviđa da će ova turistička godina ukupno završiti sa porastima fizičkih i financijskih pokazatelja s 2 do 3 posto u odnosu na 2018., Cappelli je istaknuo da nije zabrinut ni za ljetnu sezonu, a pogotovo za posezonu, s obzirom da je jesen već dobro bukirana. Kazao je i da tamo gdje je bilo dosta ulaganja u kvalitetu rezultati i popunjenost kapaciteta su i bolji.

Smatra da su fizičke brojke (dolazaka i noćenja) važni, iako su prihodi važniji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Po strategiji razvoja turizma do 2020. mi smo se već približili fizičkim brojkama, ali još nismo ostvarili predviđenih 14 milijardi prihoda za 2020. nego smo sada negdje na razini oko 12 milijardi eura. Vidjet ćemo kako će završiti cijela ova godina, a i 2020., ali vjerujem da se uz kvalitetu i možemo tome približiti", kazao je Cappelli.

Iznoseći pokazatelje turističkog prometa za prvih šest mjeseci direktor HTZ-a Kristijan Staničić je naglasio da smo na dan 30. lipnja ove godine u Hrvatskoj imali ukupno 1,18 milijuna kreveta u komercijalnom smještaju što je 4 posto više nego na isti dan 2018., a najveći rast je i ove godine bio u povećanju kreveta u obiteljskom smještaju koji ćini ukupno 52 posto od ukupnih kapaciteta. Kampovi su na 21 posto, a hoteli na 15 posto udjela u ukupnim kapacitetima koji su po riječima Staničića u prvih šest mjeseci bili prosječno niže popunjeni (hoteli ispod 30%, a kampovi ispod 10%) jer je velik broj objekata do kraja proljeća zatvoren.

Image

09.07.2019., Zagreb - Ministar turizma, Gari Cappelli i direktor Hrvatske turisticke zajednice, Kristjan Stanicic, predstavili su dosadasnje rezultate turisticke sezone. Photo: Borna Filic/PIXSELL

U tri godine čak 164.000 kreveta više

"U tri godine od 2016. do 2019. imali smo porast broja kreveta za 164.000 u komercijalnom smještaju i teško je očekivati da će se u situaciji usporene potražnje na međunarodnim tržištima i jačanju aktivnosti konkurencije svi ti kreveti i popuniti. Ipak, veseli nas da smo u prvi šest mjeseci imali pozitivne rezultate na više od dvije trećine europskih tržišta kao i visoke stope rasta na dalekim tržištima poput Kine, SAD-a i drugih. Na tim ćemo tržištima i dalje pojačavati aktivnosti zbog čega, a i zbog situacije na europskim tržištima, planiramo i povećanje investicija za promociju iduće godine", poručio je Staničić.

Kazao je da top 10 tržišta u prošlih šest mjeseci predvode Njemačka, Austrija, Slovenija, UK i Poljska koja je uz Češku i Sloveniju jedina u šest mjeseci sa minusom u hrvatskom turizmu. S druge strane, daleka tržišta su gotovo sva u plusu i čine gotovo 20 posto u dolascima i 10 posto u ukupnim noćenjima turista.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ipak, Njemačka je ključna za rezultate u prvih šest mjeseci s 21 posto udjela u noćenjima i porastom od 6 posto u odnosu na lanjskih šest mjeseci", rekao je Staničić i izdvojio povećanja aviolinija kojih će do kraja ljetnog reda letenja do listopada biti oko 30 posto više nego lani. Kazao je i da su po županijama najjače u prvih šest mjeseci bila Istarska, Splitsko-dalmatinska i potom Kvarner, dok su vodeće destinacije po ukupnim rezultatima bili Dubrovnik, Rovinj, Zagreb, Poreč i Split.

'Ne želimo rast svake godine od 10 i više posto'

Cappelli je dodao da porast bilježe i gotovo sve zračne luke, brodski i cestovni promet. Ono što ni Cappelli ni Staničić nisu novinarima kazali je rezultat za svibanj ove godine, koji još nije objavljen, uz napomenu da će sutra zajedno s rezultatima lipnja biti na web-stranicama HTZ-a, a o čemu je Cappelli dodao da i druge mediteranske zemlje imaju minuse zbog lošeg vremena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ne želimo rast svake godine od 10 i više posto, nego da to bude održiv i realan rast svake godine po malo u kojemu će se turistički promet ravnomjerno raspodijeliti tijekom cijele godine, a ne samo na par udarnih mjesec. Siguran sam da destinacije koje su ulagale u kvalitetu i destinacijski menadžment kao i kvalitetni smještajni objekti neće imati problema s popunjenošću", kazao je Cappelli.

Na pitanje li je točno da neke destinacije u prvim danima srpnja bilježe minuse, Cappelli je rekao da je to moguće pogotovo ako nisu ulagali u kvalitetu, ali je i dodao da neće sagledavati hrvatski turizam dan po dan niti po određenim datumima, nego na razini sedam i više mjeseci. S te strane i on i Staničić su kazali da će sljedeće zaokružene rezultate predstaviti tek počekom rujna, a onda još jednom krajem prosinca.

Rekao je i da je nedavnim povećanjem uvoznih kvota za strane radnike ova sezona pokrivena te da se radi na novom zakonu u kojem neće biti ograničavanja kvota. Kazao je i da se Hrvatska ne bi trebala uspoređivati sa primjerice Turskom koja ima drugačiji turistički model, dodajući da je "naš turistički proizvod neusporedivo bolji i kvalitetniji i tu politiku od početka zastupamo uz rad na održivosti hrvatskog turizma".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo