U samo nekoliko dana Croatia Airlines morao je otkazati nekoliko svojih letova, pa tako i s Brača u utorak poslijepodne, pri čemu putnici puna dva sata nisu imali informaciju što se događa i hoće li uopće biti leta, koji je na kraju i otkazan te većina putnika preusmjerena na 'let' do Zagreba autobusom. A u četvrtak su pak otkazani letovi Pula-Frankfurt i Frankfurt-Pula zbog kvara Airbusa 320, piše Novi list.
U sezoni i do stotinu letova dnevno
Nacionalna zrakoplovna tvrka negira da se radi o 'sakrivenom' štrajku njenih zaposlenika, koji su već dugo nezadovoljni uvjetima rada, te tvrdi kako je u svakom slučaju otkazivanja leta uzrok bio tehnički kvar.
CA ovog ljeta ima i do stotinu letova dnevno, uvedene su i četiri nove linije, no sa 14 zrakoplova (12 vlastitih i dva unajmljena), i sami priznaju, posao je toliko prenapregnut da u slučaju kvara nekog od aviona ne postoji zamjenski koji bi mogao, doslovno, uletjeti na njegovo mjesto, a ne mogu si ni priuštiti zamjenski.
"Puna dva sata, čekajući let za Zagreb, na Braču nismo dobili nikakvu informaciju o tome što se događa, hoće li leta biti, i ima li alternative. Tek smo posredno, od nekog tko je istim tim zrakoplovom trebao letjeti iz Zagreba za Brač, doznali da je avion u kvaru i da na Brač neće stići", ispričala je jedna od putnica nesuđenog leta Croatia Airlinesa s Brača za Zagreb, pitajući se kako je moguće da se putnike toliko dugo drži u informativnoj blokadi te zašto tvrtka nije u mogućnosti osigurati zamjenski let u sezoni.
A razlog je baš u tome što je sezona, pa su letovi prenapregnuti pa kad bi zamjenski avion uletio na mjesto nekog drugog, kojem se dogodio kvar, nastao bi domino-efekt, koji bi onda poremetio sve, kažu u Croatia Airlinesu. U sezoni, kad su smještajni kapaciteti zauzeti, osim toga, nemoguće je organizirati hotelski smještaj za putnike koji pristaju na opciju noćenja, i polaska avionom sutradan.
Za neinformiranje putnika kriva Zračna luka Brač
"Tijekom redovitog leta Croatia Airlinesa iz Zagreba na Brač u utorak došlo je do indikacije tehničkog kvara na zrakoplovu Dash 8-Q400, zbog čega je zrakoplov preventivno preusmjeren natrag u Zračnu luku Zagreb. Navedena indikacija nije predstavljala nikakav sigurnosni rizik za putnike i posadu", kažu u CA-u, dok na pitanje zbog čega putnici dva sata nisu imali informaciju o otkazivanju leta, odgovaraju da je ugovorna obaveza Zračne luke Brač putnike obavještavati o poremećajima. Kažu da su na Brač pravovremeno slali sve informacije, a zbog čega one nisu prenošene putnicima, ne znaju.
Iz CA su objasnili kako zbog postojećih kapaciteta flote i velikog broja dnevnih letova nisu mogli osigurati zamjenski zrakoplov za letove te su oni otkazani, a putnicima je pružena pripadajuća skrb u skladu s odredbama europske regulative, i s raspoloživim mogućnostima. Putnicima se ispričavaju, uz napomenu da oni koji su iz Splita do Zagreba prevezeni autobusom imaju pravo na razliku između vrijednosti zrakoplovne karte koju su kupili, i prosječne cijene autobusne karte na toj liniji.
Tehnički kvar, a ne štrajk
U četvrtak je Croatia Airlines otkazala letove Pula-Frankfurt i Frankfurt-Pula zbog tehničkog kvara zrakoplova Airbus 320.
"Tehnička smetnja uspješno je otklonjena i zrakoplov je u četvrtak poslijepodne ponovno uključen u redovan promet. U cijelosti su netočene informacije prema kojima su ti letovi, kao i let OU640 Zagreb-Brač u utorak otkazani zbog navodnog štrajka. U operativnom korištenju flote Airbus 319/A320 i flote Q400 Croatia Airlines susreće se s potpuno istim situacijama kao i svi drugi avioprijevoznici u civilnom zrakoplovstvu. Tehnički kvarovi sastavni su dio operativnog korištenja zrakoplova, a prioritet u poslovanju kompanije je zadržavanje najviše razine sigurnosti putnika, odnosno letenja. Tehnički kvarovi ne utječu na sigurnost letenja i u najvećoj se mjeri vrlo brzo otklanjaju. U posljednjih godinu dana tehnička pouzdanost u otpremi zrakoplova Q400 u floti CA iznosila je 99,13 posto, što je bolje od svjetskog prosjeka, koji je u tom razdoblju iznosio 98,91 posto", kažu u CA-u. Dodaju i kako je tehnička pouzdanost u otpremi zrakoplova Airbus (A319/A320) u posljednjih je godinu dana iznosila 99,26 posto, što je također bolje od svjetskog prosjeka.