S licem u ekranu češće nego s prijateljima na igralištu. Mobilni telefoni zaokupirali su veći dio dječjih života.
Evo što sami kažu o korištenju mobilnih uređaja.
Nikša Miljas iz Dubrovnika navodi: "A 3-4 sata, tako nešto, a najviše gledam nešto na YouTube-u, tipkam."
Dita Vulanović, također iz Dubrovnika kaže: "Dnevno provedem 4-5 sati i najviše koristim društvene mreže."
Niko Ivanović iz Solina, pak, govori: "Najviše se dopisujem s prijateljima preko društvenih mreža, provedem oko 2-3 sata na mobitelu, ponekad igram igrice, ali rijetko kad, najviše sam na društvenim mrežama."
Na pitanje, što kaže mama, je li to previše, Silvija Ivanović iskrena je: "Mama kaže da je to puno i previše i konstantno vodimo neke borbe oko toga. Ali smatram da djeca u današnje vrijeme trebaju biti na mobitelima, ali ne baš toliko."
Prema istraživanjima, djeca od dvije ili tri godine, na mobitelu provedu više od dva sata. Djeca starija godinu dana od njih, provode dva do tri sata, dok prvašići tipkaju u prosjeku 3 i pol sata dnevno. Kod starije djece vrijeme provedeno na internetu i mobilnim uređajima se udvostručuje.
Tako podaci govore da djeca stara između četiri i pet godina u prosjeku za ekranima budu od 2,4 do 3,1 sati, oni od šest do sedam godina starosti provedu od 2,9 do 3,6 sati, a djeca između sedam i 17 godina starosti između tri i 3 i 6 sati. Podaci su to Poliklinike za zaštitu djece i mladih Zagreb.
Kada je vidjela da njezino dvoje djece od samo jedne i tri godine za ručkom moraju imati mobitel, Lea Perić odlučila je napraviti aplikaciju kako bi roditeljima olakšala kontrolu korištenja mobitela, a dobila je i preporuku Ministarstva znanosti i obrazovanja.
"Aplikacija potiče na razgovor s djetetom, ne špijunira, motivira na dobre navike, ne kontrolira djetetu poruke nego ih potiče na razgovor", govori Lea Perić.
Roditelj ima uvid u lokaciju, upravlja postavkama na djetetovom uređaju, može odrediti vrijeme korištenja, a za dodatne minute tu je kviz znanja. Tu su pitanja koja su sukladna djetetovoj dobi i razredu koji pohađa, pitanja iz opće kulture povijesti zemljopisa, stranih jezika znači svega onoga što dijete uči u školi", pojašnjava Lea.
Aplikacija je spojila ugodno s korisnim - jer ne da samo roditeljima olakšava kontrolu navika i vremena koje dijete provodi pred ekranom, nego pomaže pri učenju i svladavanju školskog gradiva.