Na otoku Krku gradit će se drugi most, javlja Novi list. Naime, Hrvatske autoceste raspisale su otvoreni natječaj za izradu studijske i prometne dokumentacije do lokacijske dozvole za novi most Krk sa spojnim cestama. Radi se o pripremi za gradnju mosta koji će biti i cestovni i željeznički, i sezat će do novog lučkog terminala u Omišlju koji se također tek treba graditi.
Plan je da se u naredne tri godine izradi SUO i drugi dokumenti, a onda bi najmanje dvije godine bile potrebne za izvođenje samih građevinskih radova, procjenjuju u HAC-u.
"Nakon što smo obnovili postojeći most Krk prije dvije godine, u strateškom planu razvoja prometa planirana je i gradnja ovog drugog, novog mosta, uključujući i željeznički most. Već sad postoji potreba za tim, a kad bude dovršen kontejnerski terminal u Omišlju, ta će potreba biti još i veća, i stari most ne bi bio za sve to dovoljan. Zato je ovaj natječaj korak k izgradnji novog mosta. Definitivno se sad ide u to", kaže ministar prometa i potpredsjednik Vlade Oleg Butković.
Kako je objasnio voditelj projektiranja HAC-a Gregor Mihelčić, most će biti dvoetažni – gornji dio činit će cesta, dok će željeznička pruga biti na donjem "katu" mosta.
Vizualni izgled novog mosta nije unaprijed zadan, dakle moguće je da on uopće neće biti betonske konstrukcije kao postojeći, nego može biti i željezni ili bilo kakav koji bude izabran nakon izrade idejnog projekta. Nema imperativa da mostovi budu srodni ili sukladni jedan drugom, kažu u HAC-u.
Trasa na najkraćoj zračnoj liniji
Trasa mosta bit će južnije od sadašnje spojne ceste i most neće prelaziti preko otoka Sv. Marko, nego će biti na trasi od istočnog kraja uvale Črišnjeva preko poluotoka na kojem je sada smještena utvrda Maltempo jer je to ujedno i najkraća zračna linija između kopna i otoka Krka na toj trasi. Njome već prolazi podmorskim putem plinovod od LNG terminala u Omišlju upravo zato jer je to najkraći spoj.
To znači da će se od Šmrike do istočne strane uvale Črišnjeva graditi i nova spojna cesta, dok bi se na izlazu s mosta na otoku do Omišlja gradio jedan vijadukt i jedan tunel na trasi prema Omišlju.
"Realno je da će za sve biti potrebno najmanje pet godina, uključujući i gradnju, jer se i za samu studiju utjecaja na okoliš u prosjeku kod ovako velikih zahvata čeka i do dvije godine, a za kompletnu studiju prihvatljivosti projekta oko tri godine. Tada tek slijede natječaji za izvođenje, pa građevinski radovi", kaže voditelj projektiranja HAC-a.
POGLEDAJTE VIDEO: S ušteđevinom Hrvata u bankama, može se izgraditi 80 peljeških mostova