Mail za pritužbe na liječnike se užario! Telefoni u ordinacijama
neprestano zvone, a nitko, tvrde pacijenti, ne diže
slušalicu.
Na pitanje koliko puta je morala nazvati svog liječnika,
Sandra Mišić iz Zagreba kaže:
"Teško ih je dobiti, ja sam trebala neki recept da mi obnovi
lijek i jako je teško. Jako puno, ne bi vjerovali kad bih vam
rekla. Sigurno jedno 40 puta i to sam malo rekla, ja stišćem na
ponovi non-stop".
"Znam da se nekad i mogu javiti, a ne jave se. I toga ima", kaže
Katica Šteović.
A u ordinaciji u koju je stigla ekipa RTL-a
potpuno druga priča.
"Dobar dan, reci mi kako ti mogu pomoći", spremno se na više od
200 poziva i mailova svakodnevno javlja specijalistica obiteljske
medicine, Vjekoslava Amerl-Šakić.
"Pa moram priznati da redovno pijem lijekove za tlak, tlak mi je
poludio otkako ovo traje".
Pritisak je, kaže nam, ogroman.
"Nije mi se jednom dogodilo da tu dođem u nedjelju nešto odraditi
i da telefon uporno cijelu nedjelju zvoni, pa zna se da
nedjelja nije radni dan. Zašto bi ja morala odgovarati na telefon
nedjeljom", pita se Amerl-Šakić.
Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje je zbog dvostruko više
prijava krenuo s kontrolama, opomenama, ali i kaznama.
"Obično nam osigurane osobe dostave čak i prijepis koliko puta su
pokušali kontaktirati, dakle sliku sa svog mobilnog uređaja, neki
od njih i stotinu puta su pokušali kontaktirati liječnika, neki
od njih su i nestrpljivi pa nam nakon 10 puta pišu predstavku",
tvrdi Vlasta Zajic-Stojanović, kontrolorka
Službe za kontrolu direkcije HZZO-a.
"Ne smijemo zaboraviti da veliki broj prijava također dolazi i na
Bijeli telefon Ministarstva zdravstva da nisu dostupni
pacijentima na upite koji je jedini javni telefon za sve upite
pacijenata", tvrdi Jasna Karačić, predsjednica
Udruge za prava pacijenata.
Iako se ovime želi pomoći pacijentima u ostvarivanju prava na
zdravstvenu skrb, razočarani obiteljski liječnici poručuju: "HZZO
traži žrtvu za svoj nerad."
"Ako jedan liječnik prosječno primi dnevno 150 do 200 pacijenata,
bilo uživo, bilo telefonom, onda je jasno da će uvijek biti
nezadovoljan onaj 151. ili 201. koji nije uspio doći do svog
liječnika. To nije zato što je njegov liječnik neradnik, nego
jednostavno zato što je preopterećen i ne može odgovoriti na sve
zahtjeve", objašnjava predsjednica Koordinacije hrvatske
obiteljske medicine, Nataša Ban Toskić.
U međuvremenu Zavod liječnicima šalje kontrole. Do sada su bili u
njih 29 i kaznili 11-ero liječnika. Jedan od njih zaradio je i
opomenu pred otkaz uz novčanu kaznu od 3 tisuće kuna.