BiH i Hrvatska zajedno grade most Svilaj za 22 miljuna eura, a troškove dijele po pola. Most će biti dio autoceste na europskom koridoru VC koji će spajati Budipmeštu s Jadranom. Za obje zemlje izgradnja autoceste je ekonomski prioritet.
"Ovo je veliki dan i za Bosnu i Hercegovinu i za Hrvatsku, ali i za cijelu Posavinu. Bitno je da ljudi ovdje ostaju, ovdje ima perspektive. Ovo je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata na koridoru VC koji je jedan od najvažnijih europskih korodora", rekao je ministar prometa Oleg Butković.
Most bi trebao izgledati impresivno sa 660 metara dužine i 38 metara širine, a sa svake strane tri trake. Za pješake betonska monolitna staza sa strane. Most će graditi Viadukt iz Zagreba i Hering iz Širokog Brijega. Političari s obje strane više nego zadovoljni jer gradnja koja će spajati države kreće nakon dugo godina.
"Danas počinju radovi na jednom od najvećih infrastruktornih projekata paneuropskom koridoru 5 C koji će i fizički povezati dvije susjedne i prijeteljske države i omogućiti aktivniji promet roba ljudi i kapitala", kazao je Denis Zvizdić, predsjedatelj Vijeća ministara BiH.
Koridor 5C je autocesta duljine 702 kilometra koja bi se trebala protezati od Budimpešte preko Osijeka kroz BiH do Luke ploče. Slavoniji bi protok robe i putnika donio puno jer bi ovaj pravac koristila cijela srednja Europa.
"Kada jedan projekt koji čeka šest godina napokon doživi svoj progres i kada krenemo sa izgradnjom mosta koji je, kako kaže ministar Butković, od strateškog značaja za RH, ne možete da ne izrazite zadovoljstvo time", istaknuo je ministar komunikacija i prometa Federacije Bosne i Hercegovine, Ismir Jusko.
Što se tiče Hrvatskog dijela koridora, izgradnjom mosta preko Save Svilaja u prometu će biti ukupno 59 kilometara autoceste A5 Beli Manastir - Osijek - Svilaj, u punom profilu s graničnim prijelazom.