Jednog bi dana podmorski tunel mogao povezivati Split i Kaštela.
Možda je tunel ipak previše ambiciozna ideja, ali most preko Kaštelanskog zaljeva, dužine jednog kilometra, nije. Stvorio bi dodatni ulaz u Split, a povezan s još jednim infrastrukturnim snom, tunelom kroz Kozjak, tvorio bi i toliko željeni alternativni spoj na autocestu.
Sve bi to, uz još i dodatna vetrikalna parkirališna mjesta, poput
ovih, Splićanima mogli izgraditi Kinezi, koji su, prema riječima
predsjednika splitskog Gradskog
vijeća koji se nedavno vratio iz Kine, itekako zainteresirani.
"Prepoznali su naš geopolitički strateški položaj i zapravo smo im interesantni kao ulazna točka za dalje u Europu", objašnjava Igor Stanišić, predsjednik splitskog gradskog vijeća.
Po pitanju dovršenja novih parkirališnih mjesta, bila ona vertikalna ili horizontalna, jednako kao i dovršenja mosta između Kaštela i Splita, građani nisu previše optimistični.
"Maloprije što je rađen nije baš brzo završen, ali ako Kinezi uhvate to bi moglo biti dobro!", smatra Luka
"Najmanje deset godina, ne virujen prije, tu negdi", kaže Dino.
"Na svetoga nikada!", dodaje Katarina-
Slično misli i oporba, tvrde radi se o običnom PR-u.
"Do sada su postavljali kamene temeljce i radove nikad ne bi dovršili, a sad samo objave novinske članke i mislim da će to ostati sve na PR-u", kaže Anto Brdarić Šljujo (Most).
Kao što je do sada ostao i Pelješki most, valjda jedini most na svijetu čije su temelje postavili isključivo političari.
"Od vizije ide strategija, od strategije idu planovi, od planova ide realizacija. Mi ne možemo ići točkasto samo na realizaciju, mi moramo jednostavno se naučiti planirati", kaže Dragan Žuvela, predsjednik Društva arhitekata Split.
Od vizije do realizacije Čiovskog mosta prošlo je pola stoljeća pa su možda upravo Kinezi garancija da se isto neće dogoditi s mostom Kaštela - Split.