KINESKI MILIJARDER ULAŽE U HRVATSKU: /

Gradi tvornicu vrijednu nekoliko desetaka milijuna eura, planira opskrbljivati čitavu Europu

Image
Foto: PIXELL
4.6.2017.
22:50
PIXELL
VOYO logo

Kineski poduzetnik Karl Soong, tvrtku Greentech Group nedavno je registrirao u Zadru, a kako je otkrio za Slobodnu Dalmaciju, cilj mu je u Metkoviću izgraditi tvornicu električnih automobila i električnih skutera za hrvatsko i europsko tržište.

Pravim imenom Xuegao Song surađivao je sa svim vodećim svjetskim stručnjacima u području razvoja tehnologije električnih baterija koje se mogu koristiti u javnom prijevozu i automobilima, od Elona Muska, vlasnika Tesla Motorsa, do našeg Mate Rimca. Vlasnik je prototipa električnog vozila koje drži svjetski rekord u prevaljenoj dužini za jedno punjenje litijske baterije. U Kini je osnovao tvrtku GreenStar Commercial in China, a u Švicarskoj je osnivač i izvršni direktor tvrtke GreenTech Automobil AG.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za sve je kriv Tesla

Za Hrvatsku se odlučio, kako kaže, zbog velikog inovatora, Nikole Tesle kojeg je puno proučavao te tako puno toga doznao o Hrvatskoj.

'U Hrvatsku sam prvi put došao u želji da kupim Rimac Automobile od vlasnika Mate Rimca. Nakon podrobne analize hrvatskih potencijala, odlučio sam se za područje doline Neretve kao najpogodniju lokaciju za budući razvoj. Tu želimo izgraditi pogone za proizvodnju električnih automobila i električnih skutera. U Metkoviću se ne bi proizvodili svi dijelovi, ali bi se tu sastavljali u finalni prozvod, koje bismo potom plasirali na europsko tržište', kazao je Soong.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kaže kako je Metković između ostalog izabrao zbog luke Ploče, koja je iznumno bitan faktor u poslu kojim se planira baviti. Dodao je i kako je tu koridor C5 kroz BiH, preko kojega će biti moguće plasiranje gotovih proizvoda prema istočnom dijelu EU-a, uz postojeću autocestu koja povezuje dolinu Neretve sa zapadnim dijelom EU-a.

Papiri još nisu potpisani

Za proizvodnju im je potrebno oko 30 hektara zemljišta, a zbog činjenice da su sva raspoloživa zemljišta te površine na tom dijelu Hrvatske u vlasništvu su općine ili gradova, potrebno je potpisati ugovore s Gradom Ploče i Općinom Metković. Kazao je da iako su ti ugovori pripremljeni, do sada ih nije bilo moguće potisati zbog raspuštanja gradskih vijeća.

'Želim istaknuti da su moje namjere vrlo ozbiljne. U Hrvatskoj sam zatražio radnu dozvolu i dobio sam je 22. svibnja ove godine. Nadamo se da ćemo vrlo skoro krenuti u posao', rekao je Soong.

Želio preuzeti Rimac Automobile

U intervjuu za Slobodnu Dalmaciju otkrio je kako je imao veliku volju za poslovanje s tvrtkom Rimac Automobili, ne samo za poslovanje, nego i za razvijanje tvrtke u najveći svjetski brend.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Točno je da sam imao namjeru preuzeti većinski paket dionica Rimac Automobila i u budući razvoj tvrtke uložiti dvije milijarde dolara. No, Mate je to odbio jer je skloniji razvoju proizvodnje komponenata za ostale proizvođače u autoindustriji, dok sam ja bio skloniji razvoju cjelokupnog automobila za tržište, koje bih podijelio u dvije kategorije. U prvoj kategoriji je sportski elektroautomobil, a u drugoj električni gradski automobili i skuteri, koji su cjenovno prihvatljivi najširem dijelu građanstva u Hrvatskoj, ali i u EU-u', kazao je.

'Vrlo složena' poslovna klima

Poslovnu klimu u Hrvatskoj nazvao je 'vrlo složenom', a za Hrvate kazao da su vrlo slični Kinezima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'I mi volimo kuhati svoju hranu, cijenimo obiteljske vrijednosti, nastojimo se prilagoditi svakoj situaciji. Za naš budući razvoj vrlo nam je bitna podrška lokalnih vlasti, zajedno s državnima, jer bez toga nema mogućnosti razvoja kvalitetne proizvodnje. Mi želimo Hrvatsku koristiti kao bazu za proizvodnju, a potom i plasman u države EU-a. Smatram da je to budućnost Hrvatske, jer ima vrlo pametne mlade inženjere, ali kako nemaju adekvatnu platformu za primjenu i razvoj svojih sposobnosti, oni odlaze u inozemstvo i razvijaju druga društva umjesto da to rade kod kuće. Hrvatski inženjeri su vrlo kvalitetni, a nisu skupi kao oni u Njemačkoj. Isto se odnosi i na ostalu radnu snagu. Da bi hrvatski inženjer postigao plaću kao onaj u Njemačkoj, mora razvijati svoje društvo, a ne tuđe. Svi smo mi krojači svoje sudbine i kad je dobro i kad je loše', poručio je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo