Kampanja za europske izbore ponovno je otvorila Pandorinu kutiju, barem kad je riječ o oglašavanju na društvenim mrežama.
Upravo će zbog čestih zlouporaba na Facebooku, Twitteru te ostalim mrežama predstojeći izbori za Europski parlament bit će potpuno drugačiji od prethodnih.
Stranicu na Facebooku imaju gotovo svi kandidati i stranke. No, bez obzira što je tu reklama mnogima vidljivija reklamiranje na društvenim mrežama ne smatra se oglašavanjem u medijima. GONG na to negoduje, smatraju da se stavku po stavku trebaju prikazati troškovi.
"Nećemo znati osim generalnog iznosa da je za Facebook utrošena ta i ta količina novaca, nećemo znati za što je točno uložen taj novac. Ne vidimo zašto bi prikriveno oglašavanje za političke stranke bilo dozvoljeno, u najmanju ruku im se progledava kroz prste", smatra stručna suradnica u GONG-u Melisa Skender.
U Državnom izbornom povjerenstvu tvrde da se svi troškovi izborne promidžbe moraju na društvenim mrežama moraju prijaviti u općim troškovima.
"Sve to mora biti dostavljeno DIP-u u troškovima izborne promidžbe, sve to mora biti uneseno u naš informatički sustav za nadzor financiranja i bit će transparentno i tu nema nikakvih problema", pojasnio je Slaven Hojski, član Državnog izbornog povjerenstva.
SDP, na tragu GONG-a smatra da bi bolje bilo troškove prijavljivati preciznije.
"Nije dobra ideja da se Facebook pokazuje samo onako u ukupnom iznosu bez da se to malo specificira kao za druge medije", kazao je Arsen Bauk.
U HDZ-u tvrde da su svi njihovi troškovi na društvenim mrežama vidljivi DIP-u i Državnom zavodu za reviziju. Na Facebooku, kažu, imaju poseban račun kojim upravljaju kampanjom, a na kraju dobiju račun.
"HDZ prikazuje apsolutno sve troškove izborne kampanje, kad god je izborna kampanja mi otvaramo posebni račun i to je jedinstveno mjesto troška koje objedinjuje apsolutno sve troškove vezane uz kamapanju pa tako i troškove vezane za oglašavanje na društvenim mrežama", izjavio je Robert Kopal, predsjednik Odjela za informiranje, informatizaciju HDZ-a.
No, GONG i oporba prozivaju ih za prikriveno reklamiranje.
"Trebalo bi ispitati, treba vidjeti koji su načini, što se tiče promidžbe stranica koje blate političku konkurenciju, vidjeli smo da je HDZ tu bio aktivan, čak imamo uvjetne presude, uvjetne kazne zbog slučajeva oglašavanja na društvenim mrežama", kazao je Nikola Grmoja.
Kopal tvrdi od kad HDZ vodi Andrej Plenković toga nema.
"Ja apsolutno i odgovorno tvrdim da to nije moguće. To nije opcija za HDZ, nikakav black ops, nikakve skrivene kampanje, netransparentnost itd", tvrdi Robert Kopal.
Precizniji način prikazivanja troškova mogao bi biti nakon donošenja novog pravilnika na kojem se, poručuju iz Ministarstva financija - radi.