Kako je Kosor postala veći katolik od pape

13.4.2010.
13:37
VOYO logo

Kad poput usplahirene djevojčice ne prikuplja autograme svjetskih državnika i u špijunskom podzemlju ne traži drznika koji se usudio objaviti Registar branitelja, premijerka Jadranka Kosor bavi se pitanjima kojima se isto tako niti jedna osoba njenog ranga u svijetu ne bi ni pomislila baviti – otvara raspravu o najobičnijoj guzi u promotivnom turističkom spotu. Ipak je, tvrdi, ona pisala Zakon o ravnopravnosti spolova!?

Eto, njoj je preplanula i estetski besprijekorna guza u pristojno velikom bikiniju seksistički ispad, dok su odgovorne na CNN-u morile sasvim druge brige vezane za taj spot. U Americi, kolijevci svega što danas podrazumijevamo pod pojmom političke korektnosti i promoviranja ravnopravnosti spolova, etničkih i rasnih manjina, nisu se pribojavali reakcije svoje inačice B.a.b.a., Autonomne ženske kuće ili pravobraniteljice za ravnopravnost spolova. Ne, Amerikance je brinulo nešto sasvim drugo, životno važno za oba spola (što je valjda smisao te ravnopravnosti). Pitali su se hoće li preplanula stražnjica u bikiniju na njih navući bijes udruga za borbu protiv raka. No, valjda su i oni zaključili da je sve rizičnije izlaganje sunčevim zrakama pitanje osobnog izbora. A seksizam? Nije im bio ni u peti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za razliku od premijerke Kosor, koja o promociji turizma i marketingu nema blagog pojma, ali to je ne sprečava da docira, oni su se promotivnih spotova nagledali. Znaju da je jedno od svetih pravila prodaje, koje se nije promijenilo posljednjih nekoliko desetljeća, da seks, odnosno aluzija na seks prodaje apsolutno sve, a pogotovo turističku destinaciju. Znaju to i konkurenti na svjetskom turističkom tržištu, pa neovisno o tome bili oni Izraelci, Grci, Turci ili Crnogorci, u svojim reklamnim spotovima također reklamiraju plaže i lijepe djevojke. Izraelci su u tome otišli najdalje, pa na kraju spota u kojem se dvojica mladića dive ljepoti tijela triju prekrasnih djevojaka, spominjući Boga, Isusa i Majku Božju, ide poruka: "Izrael, nije ni čudo da ga zovu Svetom zemljom."

O ukusu i dobroj mjeri se može raspravljati, ali da se to kojim slučajem dogodilo u Hrvatskoj, autori spota bi se, osim s optužbama za seksizam, koje im je servirala premijerka, morali nositi i s bijesom Katoličke crkve, koja, uopće ne treba sumnjati, u ćudorednoj akciji sigurno čvrsto stoji iza premijerke Kosor.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Franjo Tot preuredio je spot da bude po ukusu Jadranke Kosor

No, bilo to seksistički ili ne, postoje pozitivni aspekti sulude rasprave o stražnjici koja se razvila u svim medijima. Premijerki je rasprava o guzi donijela nekoliko dana predaha od sumorne svakodnevice, u kojoj je, zahvaljujući njenoj nemoći i nedostatku vizije, u samo mjesec dana još preko 1000 njenih sunarodnjaka ostalo bez posla, a nije morala odgovarati ni na pitanja kako to da pola njenog kabineta ima lažirani vojni staž.

Gledajući i raspravljajući o najspornijoj guzi u povijesti Hrvatske, dio građana možda će barem na trenutak zaboraviti što im je ova Vlada priredila proteklih mjeseci te što ih doista od ponude čeka na toj našoj krasnoj obali, ako u općoj besparici ove godine uopće uspiju otići na ljetovanje. Toplo pivo, zlatom plaćeno razvodnjeno vino, nekvalitetna i skupa ponuda u restoranima, zabava ravna nuli, kafići koji ne rade duže od ponoći, jednom riječju – jad, bijeda i dosada. Onim (ne)sretnijim poklopit će se da u mjestu koje su odabrali za dugoželjeno ljetovanje, lokalne vlasti prirede ribarsku večer s neizbježnim izborom za miss. Tamo će ih uz minijaturne ribice dočekati štandovi s obilnim količinama ćevapa i luka, te lokalni bend koji zvuči kao da netko udara po kantama. Želučane tegobe i napaćeni sluh uspomene su koje su mnogi ponijeli s tih "ribarskih okupljanja". I kad im vrijedni marketinški stručnjaci promotivnim spotom pokušaju iz sjećanja izbrisati te nimalo privlačne slike, ne bi li ih privukli da hrvatskoj obali daju još jednu priliku, javi se premijerka, koja se u pravedničkoj borbi za ravnopravnost spolova i protiv golišave guze premetnula u većeg katolika od pape.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nastavi li ovako, idući potez premijerke Kosor mogao bi biti da ljutito sazove vrh javne televizije kako bi im "sugerirala, ali ne i naredila" da iz udarnog televizijskog termina izbace atraktivne Bingo-djevojke. Ipak, ona je pisala Zakon o ravnopravnosti spolova, a djevojke koje se po javnoj televiziji prešetavaju u malenim suknjicama i grudnjacima koji glume majičice stvarno nemaju što raditi u programu javne TV-kuće. I kad smo već kod toga, na udaru bi se mogla naći i sportska emisija Olimp, čije se atraktivne voditeljice u najmanju ruku fakultativno pridržavanju novog kanona hrvatskog ćudorednog odijevanja by Kosor. Aktivistice ženskih udruga sigurno bi i tu podržale svoju premijerku. Pa, ipak je žena pisala Zakon o ravnopravnosti spolova!

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!
Imaš priču, ekskluzivu ili jednostavno temu za koju bi se trebalo čuti? Javi nam se, a mi ti jamčimo anonimnost.
Pošalji priču