sindikati upozoravaju /

Je li željeznički prijevoz u Hrvatskoj siguran? 'Nije pitanje hoće li se dogoditi nesreća nego kada će se dogoditi'

Statistički je riječ o najsigurnijoj vrsti prijevoza, no sindikati željezničara ipak tvrde kako u Hrvatskoj postoji određeni sigurnosni problem

2.12.2021.
20:52
VOYO logo

Na kompoziciju vlaka od recimo 12 vagona koja je dugačka 300 metara dolazi samo jedan čovjek, jedan kondukter koji pazi na sigurnost i stoga Sindikat upozorava da bi moglo doći do ozbiljnog ugrožavanja sigurnosti.

"Nekoliko desetaka kilometara od nas, u Sloveniji, postoji sustav gdje jedan čovjek smije pratiti maksimalno četiri vagona. Kod nas na žalost to putem propisa nije uređeno, gdje jedan izvršni radnik može pratiti šest, osam, deset i više vagona. To svakako predstavlja sigurnosnu ugrozu što su neke kolege iz susjedstva na vrijeme prepoznale. Kod nas u HŽPP-u i resornom ministarstvu to nisu shvatili kao ozbiljan problem", objašnjava Alen Lušić, dopredsjednik Sindikata hrvatskih željezničara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se tiče niskopodnih vlakova, tamo nema niti jednog odgovornog čovjeka.

"To je intencija HŽPP-a. prošle je godine jedna motorna garnitura starijeg tipa cijela izgorjela sa putnicima u vlaku. Da nije bilo brze reakcije upravo tih izvršnih radnika za koje uprava tvrdi da ne trebaju biti u vlakovima, pitajmo se kako bi tragedija bila", kaže Lušić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Rekli da se 'vlak pregrijao' /

Ispovijest putnika: Vlak iz Osijeka za Zagreb putovao je šest sati bez klime na skoro 40 stupnjeva

Image
Rekli da se 'vlak pregrijao' /

Ispovijest putnika: Vlak iz Osijeka za Zagreb putovao je šest sati bez klime na skoro 40 stupnjeva

Uprava kaže da se kod niskopodnih vlakova radi o kompoziciji koja je potpuno automatizirana, da postoje kamere koje snimaju i vanjsku i unutarnju lokaciju i da nije potrebno da u njima bude nitko osim strojovođe.

"U priopćenju sindikata navodi se i niz drugih teza kojima se nepotrebno uznemirava javnost jer sigurnost putnika nije upitna, Sindikat hrvatskih željezničara time stvara pritisak na Upravu kako bi došlo do dodatnog zapošljavanja konduktera za što trenutačno nema potrebe, a ni financijskih mogućnosti", stoji u priopćenju HŽ-a.

"Mi u Sindikatu hrvatskih željezničara stavljamo sigurnost na prvo mjesto. Mislimo da ljudski život nema cijenu tako da se ne možemo složiti s konstatacijama uprave, a o niskopodnim garniturama, hvala bogu da ih pozdravljamo što napokon dolaze u naš sustav i značajno će unaprijediti naše kapacitete, no one ne nude ono što mi trebamo i što smo dužni sprovoditi putem uredbe iz 2007. godine. Te niskopodne garniture nude samo najavu službenih mjesta na pruzi, odnosno stajalištima kolodvora, a čitav niz servisnih informacija koje smo dužni provoditi s tim garniturama ne možemo jer to može isključivo čovjek", kaže Lušić pa zaključuje:

"Hvala bogu, nije bilo nesreća sa smrtnim ishodom kao u Rudinama 2009. godine, ali s ovakvim pristupom prema sigurnosti više nije pitanje hoće li se dogoditi nego kada će se dogoditi."

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo