Podsjetimo, Janaf tvrdi da se iz njegova pogona na Žitnjaku izlilo 3.000 litara dizela, a Pavle Kalinić tvrdi da je u prirodu isteklo 130.000 dizela. Također, Kalinić tvrdi kako do izlijevanja nije došlo na način na koji to prikazuju u Jadranskom naftovodu.
"Prema izvorima upućenim u istjecanje dizela na Žitnjaku, u Janafu trenutno traje revizija od strane dvije neovisne kuće na koje se vrši pritisak da revidiraju podatak o količini goriva koje je iscurilo", izjavio je Kalinić za Danas.hr.
arti-201007230221006Iz uprave Janaf-a reagirali su priopćenjem na konferenciju za novinare zagrebačkog Ureda za upravljanje u hitnim situacijama u kojem naglašavaju kako je "procurenje" dizela na terminalu Žitnjak "u kratkom roku primjećeno i i zaustavljeno", a šteta "stručno sanirana od ovlaštenih službi" te je, kako tvrde, odmah prestala svaka daljnja prijetnja za ljude i okoliš.
"O tom događaju su obaviještene nadležne službe i izašle su na teren pa provode istražne radnje s ciljem utvrđivanja svih relevantnih činjenica", navode u priopćenju i dodaju kako je i uprava Janaf-a formirala interno istražno povjerenstvo na čelu s direktorom Sektora razvoja i kontrolinga te da će o svojem nalazu obavijestiti javnost.
arti-201007230119006"O uzrocima, točnim količinama procurenja i odgovornima za taj događaj moći ćemo govoriti tek po nalazu istražnog povjerenstva", navodi se u priopćenju iz Janaf-a.
Iz Ministarstva zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva izvijestili su kako je, prilikom inspekcijskog nadzora povodom istjecanja dizel goriva na Žitnjaku, inspekcija zaštite okoliša pregledom lokacije utvrdila onečišćenje unutar kanala cijevne trase u dužini 20 do 30 metara pa je naredila Janafu da pristupi sanaciji onečišćene površine kanala, što je Janaf i započeo.
"Djelatnici ovlaštene tvrtke Aeks su, po pozivu iz Janafa, započeli s uklanjanjem zaostalog tekućeg sadržaja - eurodizela, pjena, vode iz hidrantske mreže, nakon čega je onečišćena površina posipana apsorpcijskim sredstvom, a prikupljeni tekući sadržaj u količini od oko 2,5 metara kubnih privremeno je odložen u spremnik koji se nalazi na lokaciji i koristi se za prihvat nesukladne robe", stoji u priopćenju iz ministarstva.
Također napominju kako su nadzor i kontrola sanacije nastavljeni i da su još u tijeku, kao i utvrđivanje količine eurodizela istekle iz cjevovoda. Curenje nafte na Žitnjaku je nažalost najbolje pokazalo svu nekompetentnost Janafa-a te nemoć javnih vlasti da dobe potrebne informacije, a zatim reagiraju na ovakve ekološke incidente. Ovaj slučaj stoga najbolje pokazuje što bi se dogodilo ako Republika Hrvatska preko JANAF-a krene u realizaciju projekta Družba Adria, navodi se u priopćenju Zelene akcije.
Podsjećaju kako bi u slučaju realizacije projekta "Družba Adria" u prvoj fazi Janaf transportirao za izvoz godišnje 5 milijuna tona ruske nafte kopnenim putem iznad strateških rezervi pitke vode u Gorskom kotaru te super-tankerima preko Jadranskog mora.
"Bilo kakav ekološki incident na naftovodu u Gorskom kotaru bi ugrozio zalihe pitke vode kao jedan od najvrednijih hrvatskih prirodnih resursa, a ekološki incident na Jadranu bi uništio hrvatski turizam na nekoliko godina", navodi se u priopćenju.
Prethodni članci:
arti-201007230221006 arti-201007230119006 arti-201007220522006