IZVRSNI PODACI O TURISTIČKOJ SEZONI: /

Hrvatska je u srpnju ostvarila daleko bolji rezultat od konkurencije na Mediteranu

Image
Foto: Damir Spehar/PIXSELL

U srpnju je u Hrvatsku došlo oko 2,5 milijuna stranih turista, što je 50 posto od broja u srpnju 2019.

7.9.2020.
11:42
Damir Spehar/PIXSELL
VOYO logo

Hrvatska je u srpnju u usporedbi s nekoliko mediteranskih konkurentskih zemalja ostvarila bolji turistički rezultat dostigavši 50 posto lanjskih dolazaka stranih turista iz istog mjeseca, a bolje rezultate ima i za sedam mjeseci s 32 posto lanjskih dolazaka, zaključak je analize HTZ-a prema dostupnim podacima iz drugih zemalja.

Napominjući kako su s hrvatskima uspoređivali službene turističke podatke iz Španjolske, Portugala, Cipra i Turske za srpanj i sedam mjeseci, iz HTZ-a (Hrvatske turističke zajednice) u ponedjeljak ističu da za Grčku, Francusku i Italiju službeni podaci još uvijek nisu dostupni ni za srpanj ni za kolovoz.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatska se brže 'otvorila' od drugih zemalja

"Hrvatska raspolaže znatno ažurnijom, ako ne i najažurnijom turističkom statistikom u Europi (sustav prijave i odjave turista eVisitor), no kako takvo što brojne duge zemlje nemaju, rezultate kolovoza nije moguće staviti u korelaciju s pokazateljima konkurenata. Većina zemalja za sada eventualno ima dostupne tek statistike za srpanj", kaže direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Naglašava da usporedivi pokazatelji srpnja ukazuju da se Hrvatska tijekom prvog dijela ljetne turističke sezone uspjela brže otvoriti za turističko poslovanje nego neke druge zemlje, pa se i rezultatima bolje pozicionirala na emitivnim tržištima od drugih zemalja obuhvaćenih analizom. U srpnju je, naime, u Hrvatsku došlo oko 2,5 milijuna stranih turista, što je 50 posto od broja u srpnju 2019., dok ih je u sedam mjeseci ukupno došlo 3,3 milijuna ili 32 posto od dolazaka u istom lanjskom razdoblju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Analizirane zemlje - Španjolska, Portugal, Cipar i Turska - za koje su službeni podaci njihovih nacionalnih statističkih ureda o dolascima stranih turista dostupni za srpanj, imale su znatno manje postotke lanjskih ostvarenja.

Image
TURISTIČKA SEZONA PREMAŠILA SVA OČEKIVANJA: /

Zarada je 4,5 milijardi kuna, u Hrvatskoj je trenutačno još 290.000 turista

Image
TURISTIČKA SEZONA PREMAŠILA SVA OČEKIVANJA: /

Zarada je 4,5 milijardi kuna, u Hrvatskoj je trenutačno još 290.000 turista

Španjolska u srpnju na 25, a Turska na 14 'lanjskih' posto

Španjolska je tako u srpnju s 2,5 milijuna dolazaka stranih turista zabilježila 25 posto lanjskih dolazaka iz istog mjeseca, dok ih je u sedam ovogodišnjih mjeseci došlo 13,3 milijuna ili 28 posto od broja koliko ih je došlo u istom lanjskom razdoblju, iznose iz HTZ-a, navodeći kako im je izvor podataka za Španjolsku "Instituto Nacional de Estadistica".

Portugal je, prema prvim procjenama njihovog "Instituto Nacional de Estatistica", u srpnju posjetilo približno 306 tisuća stranih turista, što je 17 posto od lanjskih dolazaka u istom mjesecu, dok za sedam mjeseci još nemaju dostupnih kompletiranih podataka. Na Cipar je prema prvim pokazateljima njihovog "Statistical Service of the Republic of Cyprus" u srpnju došlo oko 65 tisuća stranih turista ili 12 posto od lanjskog srpanjskog broja, a u sedam mjeseci ukupno njih oko 321 tisuću, što je 15 posto prošlogodišnje razine prometa. Turska je, prema podacima njihovog Ministry of Culture and Tourism, zabilježila u srpnju 933 tisuće stranih turističkih dolazaka, što je 14 posto lanjske razine, a bolji postotak lanjskog ostvarenja od 22 posto ima za sedam mjeseci sa 5,4 milijuna dolazaka stranih turista.

Rezultatima pridonijele pravodobne reakcije HTZ-a

Komentirajući takve usporedne podatke, Staničić ocjenjuje da su bolji rezultatima u Hrvatskoj pridonijele i pravodobne reakcije HTZ-a s usmjeravanjem promotivnih aktivnosti i informativnih kampanja na najvažnija emitivna tržišta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Da je takva odluka bila ispravna potvrđuju i rezultati koje je hrvatski turizam ostvario u srpnju i kolovozu, u kojima je najviše dolazaka i noćenja stranih turista bilo Njemačke, Slovenije, Poljske, Češke, Austrije, Mađarske i drugih zemalja. Presudna je bila i 'tijesna' te kontinuirana komunikacija s predstavnicima hrvatskih udruga u turizmu, Vladom i vladinim institucijama te diplomacijom, a s obzirom na okolnosti i raspoložive budžete smatramo da smo svi skupa napravili odličan posao", zaključuje Staničić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo