Iako nikada nije izgrađen, Pelješki most donosio je koristi svima. Političari su na predizbornim otvorenjima ubirali glasove, a građevinci su zastoje na gradilištu i sporazmne raskide ugovora svima nama naplatili u stotinama milijuna kuna.
"Nemam informaciju koliko je izgubljeno, ali ono što znam je da smo jučer donijeli odluku koja je preuvjet da se ide sa sufinanciranjem Pelješkog mosta na način da se većina sredstava dobije iz fondova Eurpske Unije", rekao je na ovu temu premijer Plenković.
No neispunjena obećanja Plenkovićevih prethodnika debelo su naplaćena. Po sporazumnom raskidu ugovora tvrtka Viadukt dobila je nešto više od 100 milijuna kuna.
Konstruktor inžinjering preko 39 i Hidroelektra 28 i pol milijuna kuna. Na projektu dokumantaciju potrošeno je još 38 milijuna što dosadašnje troškove vezena za Pelješki most diže iznad 200 milijuna kuna.
Upitali smo se što se sve moglo napraviti sa 200 milijuna kuna. Recimo, moglo se izgraditi devet predivnih vrtića kao što je onaj na zagrebačkim Vrbanima čija je izgradnja koštala 24 milijuna kuna.
Prometni stručnjaci također imaju svoju ideju što se sve moglo napraviti za potošene milijune.
"Mogli smo na uporištima mosta napravit dvije trajektne luke i osposobiti ceste preko Pelješca", kaže prometni stručnjak Ivan Dadić.
Sanaderov tadašnji ministar prometa Božidar Kalmeta za nedovršavanje mosta krivi Vladu Zorana Milanovića. Po novom planu Vlade će biti gotov do 2021.
Pelješki most konačno će povezati jug Hrvatske sa ostatkom zemlje i ukupno će koštati 3,2 milijarde kuna. Većinu kojih će vjerojatno na kraju dati Europska komisija.