"Tijekom trajanja izborne šutnje nije dopušteno postavljati nove
promidžbene sadržaje poput statusa, video clipova, slika ili
komentara, a koji se izravno objavljuju na naslovnicama kao
novosti, na privatnim stranicama povezanih privatnih korisnika
ili o tome dostavljaju obavijesti na njihove privatne e-mail
adrese", stoji u priopćenju DIP-a.
DIP podsjeća da se Zakonom o izboru zastupnika u Hrvatski sabor
propisuje da se „na dan održavanja izbora do zatvaranja birališta
kao i 24 sata prije dana održavanja izbora zabranjuje […] svaka
izborna promidžba, objavljivanje procjena izbornih rezultata, kao
i objavljivanje prethodnih, neslužbenih rezultata izbora,
objavljivanje fotografija u sredstvima javnog priopćavanja,
izjava i intervjua nositelja lista, odnosno kandidata, te
navođenje njihovih izjava ili pisanih djela.“ (izborna
šutnja).
DIP slijedom te odredbe ističe da je 24 sata prije dana
održavanja izbora, kao i na dan održavanja izbora do zatvaranja
birališta, svaka izborna promidžba zabranjena, što se odnosi i na
društvene mreže.
Državno izborno povjerenstvo priopćilo je da su kandidati i političke stranke izbornu šutnju dužni poštivati i na društvenim mrežama poput facebooka, twittera, flickera, vimea, youtubea i na drugim internetskim društvenim mrežama.