Sastojci su isti kao i lani, ali cijena ručka sada je drugačija.
"Mi smo s 1. siječnja digli cijene od 6 do 12 posto, ovisno o asortimanu", kaže vlasnik bistroa Marin Medak.
Na to su, kažu, bili prisiljeni jer je PDV u ugostiteljstvu porastao s 13 na 25 posto.
"Mi smo dali neke otkaze, poslali tehnološke viškove, nećemo se dalje razvijati, ja osobno se neću dalje razvijati u ugostiteljstvu. Ova dva projekta što sam pripremio za ovu godinu to ću završiti i to je to", objašnjava Medak.
Poskupljenje, tvrde, nisu mogli izbjeći niti u jednom drugom kafiću.
"Mi smo podignuli cijene svih pića za 1 kunu. S tim smo otprilike izjednačili taj gubitak", kaže konobar u kafiću Antonio Čepo.
Da su računi za hranu i kavu veći primjetili su i građani. Mnogi misle kako su ugostitelji jedva dočekali povećanje PDV-a kako bi u džep spremili ekstra profit.
Jedan poznati zagrebački restoran s azijskom hranom se zbog dizanja cijena našao na meti toliko kritika da su se vlasnici morali opravdavati na službenoj Facebook stranici. Kažu - od 54 artikla poskupilo ih je svega 9.
"Iako stoji činjenica da je na tih 9 artikala cijena svjesno podignuta par kuna više nego što iznosi povećanje PDV-a, pića, salate i slastice nismo dirali kako bi vas što manje oštetili, usprkos činjenici da s gotovo duplim porezom na tim artiklima nemamo gotovo nikakav profit", objasnili su.
Ugostitelji tvrde kako teret većeg PDV-a pokušavaju što više prebaciti na sebe umjesto gostiju, ali mjesta za to je malo jer i i dalje državi plaćaju silne parafiskalne namete.
"Nikad nije teže bilo raditi u ugostiteljstvu nego danas, a i nikad nije bilo veće financijsko opterećenje nego danas. Mi smo danas posljednja zemlja po financijskom opterećenju u ugostiteljstvu na svijetu", tvrdi Medak.
Stručnjaci koji se bave turizmom misle kako smo povećanjem PDV-a u ugostiteljstvu postali nekonkurentni u odnosu na zemlje u okružju, ali i dugoročno naštetili kontinentalnim destinacijama.
"Dok će ovi na obali moći prebaciti trošak PDV-a, vjerojatno u potpunosti, na strance jer su tamo većina gostiju, na kontinentu gdje je većina potrošača domaće stanovništvo tu se neće ići gore s cijenama", kaže direktor konzultantske tvrtke specijalizirane za turizam Siniša Topalović.
A dio ugostitelj će cijelu dramu oko PDV-a elegantno izbjeći. Otvaranjem nove firme. Naime, prvih godinu dana poduzetnik se ne mora prijaviti u sustav PDV-a pa svake godine može osnivati novu firmu i nikad ne plaćati PDV.