ISTI PROIZVOD, ALI...: /

Fanta je u Hrvatskoj jako narančasta, a jedan jogurt je znatno manje kremast

Image

Europska komisija je nakon pritužbi, a kasnije i dokazivanja da hrana ima drugačiji sastav, ali i okus u različitim državama EU-a,

30.3.2021.
13:32
VOYO logo

Novo istraživanje u kojem su degustatori ocjenjivali okus, boju, miris, ali i teksturu proizvoda te ih shodno tome grupirali po sličnosti, a da nisu znali postoje li razlike u sastavu pokazalo je razlike između određenih hranidbenih proizvoda između Hrvatske i ostatka EU-a, piše Večernji list.

Jogurt Danone Activia Nature, koji se prodaje u Hrvatskoj, najmanje je kremast u usporedbi s proizvodom istog imena koji se prodaje u drugim državama EU-a. Fanta koju kupujemo u Hrvatskoj je pak najviše narančasta u usporedbi s bojama ostalih Fanti u EU-u, dok je kava Jacobs 3u1 u Hrvatskoj intenzivnijeg okusa. Hrana za djecu Nestlé, NAN, Optipro 2 po osjetilnim karakteristikama ne odstupaju od hrane iz trgovina drugih država.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
UPRAVO SMO DOBILI POTVRDU EUROPSKE KOMISIJE: /

'Hrana u Hrvatskoj ima lošiji okus nego u Njemačkoj'

Image
UPRAVO SMO DOBILI POTVRDU EUROPSKE KOMISIJE: /

'Hrana u Hrvatskoj ima lošiji okus nego u Njemačkoj'

Senzorni testovi za 16 država

Europska komisija je nakon pritužbi, a kasnije i dokazivanja da hrana ima drugačiji sastav, ali i okus u različitim državama EU-a, naručila još jedno istraživanje o prehrambenim proizvodima koji se prodaju pod istom markom u istoj ili sličnoj ambalaži. Ovog puta su proveli senzorne testove u kojima je desetak degustatora ocjenjivalo okus, boju, miris i teksturu proizvoda, a potom su ih grupirali po sličnosti, a da nisu znali da postoje razlike u sastavu.

U tu svrhu pozvali su 16 država da predlože proizvode za koje je utvrđeno da postoje razlike u sastavu za senzorna testiranja. U osjetilnim svojstvima razlike su bile uočljive za 10 od 20 proizvoda u nacionalnim verzijama i korespondirale su razlikom u sastavu. Razlike u domaćim varijantama nisu pokazivale geografski trend, odnosno kako razlika između "istoka" i "zapada" ne postoji, kao što je pokazivala prva studija, jer se osobine koje odskaču od većine, primjerice slatkoća, mogu pronaći na obje strane EU-ova tržišta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nema govora o dvostrukoj kvaliteti

Po slatkoći je varirala Coca-Cola, koja je najslađa u Poljskoj, a u Letoniji najmanje slatka. Pepsi Cola iz Hrvatske nešto je manje slatka od ostalih i manje intenzivna okusa, a Danone Activia Nature jogurti su kod nas najmanje kiseli, kao i u Belgiji, ali su naši i najmanje kremaste strukture.

Njemački Milka Choco kolačići su najmanje hrskavi, slovenski i hrvatski su srednje, dok su belgijski i letonski najhrskaviji. Naši su najmanje kiseli. Kod praška za puding od čokolade dr. Oetker proizvod s hrvatskih polica nije se znatnije razlikovao od drugih, a kod Fante situacija najviše odskače - naša je znatno "narančastija" od ostalih.

Instant kava Jacobs Original i Jacobs Classic 3u1 koja se prodaje u Hrvatskoj po sastavu je jednaka onoj estonskoj ili mađarskoj, dok se od njemačke razlikuje dodatkom laktoze i stabilizatora E340 i E452. Njemački proizvod najmanje je intenzivan, dok se hrvatski nalazi na vrhu po toj osobini i ima izrazito jak okus, prenosi Večernji.

Kinder Pingui koji se prodaje kod nas ne odstupa od ostalih po osjetilnim osobinama, kao ni hrana za djecu Nestlé, NAN, Optipro 2. Danone je objasnio da je zapravo riječ o dva proizvoda, iako to nije navedeno, koja se razlikuju u pripravljanju, dok je Coca-Cola također primijetila da razlike dolaze zbog sastava i da nema govora o dvostrukoj kvaliteti, piše Večernji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo