Naime, telekom-operateri, zbog novih izmjena zakona, više ne smiju uvjetovati jednu telekomunikacijsku uslugu drugom, primjerice internet telefonskim priključkom. Također, pri prijevremenom raskidu ugovora kojim se potrošač, primjerice, obvezao na plaćanje određene tarife dvije godine u zamjenu za mobilni uređaj, morat će platiti samo vrijednost dobivenog uređaja, a ne sve preostale mjesečne tarife do kraja ugovorenog razdoblja.
U osječkom Potrošaču kažu da izmjene Zakona o elektroničkim komunikacijama predstavljaju značajno poboljšanje te da su od velike važnosti za sve građane.
"Među svim pritužbama Osječana koje zaprimamo tijekom godine najviše je onih koji se odnose na telekomunikacijske usluge, a u tom sektoru upravo na probleme oko prijevremenog raskida ugovora. Ljudi su se nalazili u situacijama da kad žele promijeniti operatera, to ne mogu učiniti jer su unaprijed previše dužni onome s kojim već imaju potpisan ugovor. Problemi su sezali do takvih razmjera da su preostale mjesečne rate morali plaćati i mrtvi, odnosno nasljednici pokojnika", kaže za Glas Slavonije Mira Brumerček-Lukačević iz osječkog Potrošača.
U 2010. godini na području Osijeka čak je 3.257 građana prijavilo slučaj kršenja svojih potrošačkih prava, a od toga se 607 pritužbi odnosilo na telekomunikacijske usluge.
Zakon o elektroničkim komunikacijama operaterima za prilagodbu ostavlja rok od 90 dana od stupanja izmjena na snagu. Nakon isteka tog roka očekuje se val prekida nepovoljnih ugovora, ali i novi, kvalitetniji i jeftiniji paketi telefon – internet – TV-usluga.
Vezani članci:
arti-201108130217006 arti-201105250719006 arti-201104140157006