Novo ljeto, novi krkljanci za zagrebačkim ulicama. Ovoga puta, zbog radova na željezničkoj infrastrukturi koja 'siječe' Zagreb.
"U tijeku su radovi na Projektu „Modernizacija dionice Kustošija – Zagreb Zapadni kolodvor – Zagreb Glavni kolodvor“. Radovi se provode na kratkoj, ali jednoj od najprometnijih dionica u Hrvatskoj koja se nalazi na sjecištu dvaju međunarodnih koridora (RH1 i RH2) i kojom na dan prođe oko 150 vlakova. Pružna dionica duga 3,5 km iznimno je važna za međunarodni teretni i gradsko-prigradski prijevoz", pojašnjavaju u HŽ-u na naš upit o vrsti i tijeku radova.
Obnova navedene dionice počinje od stajališta Kustošija, koje je obnovljeno prošle godine, pa do ulaza u Zagreb Glavni kolodvor.
"Zbog radova na projektu uvode se posebne regulacije željezničkog prometa usklađene s dinamikom izvođenja radova, koje su planirane povremeno, sve do završetka radova, a što se očekuje sredinom 2024. godine", navode u HŽ-u dalje.
Tijekom ljetnih mjeseci zbog radova u sklopu projekta doći će i do zatvaranja pojedinih cestovnih prometnica u gradu Zagrebu.
"Tijekom srpnja radovi će se izvoditi na cestovnom i pješačkom podvožnjaku „Selska“, podvožnjaku „Adžijina“, pješačkom pothodniku „Runjaninova“ te će biti zatvoren željezničko-cestovni prijelaz „Sokolska“. Tijekom kolovoza na podvožnjaku „Savska“, cestovnom podvožnjaku „Zagrebačka“ te tijekom kolovoza i rujna na željezničko-cestovnim prijelazima „Republike Austrije – Jagićeva“ i „Vodovodna“", kažu u HŽ-u.
Projekt vrijedan 29,2 milijuna eura
Radovi na obnovi pružne dionice Zagreb Glavni kolodvor – Zagreb Zapadni kolodvor obuhvaćaju:
- cjelovitu zamjenu elemenata gornjeg i donjeg pružnog ustroja, što uključuje radove na kolosijecima i zamjenu skretnica na području Zagreb Zapadnog kolodvora
- obnovu i sanaciju mostova te izgradnju propusta
- izgradnju uređenih površina za pristup putnika
- radove na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim uređajima
- obnovu željezničko-cestovnih prijelaza „Vodovodna“ i „Republike Austrije“
- radove na sustavu kontaktne mreže.
Procijenjena je vrijednost projekta 29,2 milijuna eura, a sredstva su u cijelosti osigurana iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Radove izvodi tvrtka Swietelsky d.o.o.
"Po završetku radova na projektu vlakovi će tom dionicom moći prometovati brzinom do 120 km/h, podignut će se razina sigurnosti, povećat će se propusna moć pruge i mogućnost prijevoza većeg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu", zaključuju u HŽ-u.
POGLEDAJTE VIDEO Provjerili smo zašto HŽ-u treba pet dana da popravi prugu kod Velike Ludine