HŽ će uz zagrebački Glavni kolodvor graditi zgradu od 20 tisuća kvadrata, piše u nedjelju Večernji list, navodeći da se na tom zemljištu trenutačno nalazi grupa garažnih kolosijeka, koji nisu elektrificirani i ne koriste se, kao i niz željezničkih zgrada.
Efikasno će poslovati i racionalizirati režijske troškove. Hoće li im se zato iz državnog proračuna u sljedećim razdobljima uplaćivati manje od gotovo 970 milijuna kuna, koliko je stiglo lani, još ne znamo, ali ono što znamo jest da HŽ Infrastruktura ovu efikasnost i racionalizaciju želi postići izgradnjom upravne zgrade u Branimirovoj, koja će se prostirati na 20 tisuća kvadrata, navodi dnevnik.
Bili spremni izdvojiti 750 tisuća kuna bez PDV-a
Želja je još lanjska, ali san je od neki dan sve bliže javi jer odabran je projektant zdanja koje će se smjestiti na Glavnom kolodvoru, na parceli 50 metara širine i 400 metara dužine.
Za sam projekt HŽ Infrastruktura bila je spremna izdvojiti 750 tisuća kuna bez PDV-a, ali UPI-2M, arhitektonsko-konstrukterski studio koji je projektirao Arenu, nikad napravljenu knjižnicu u Paromlinu, King Cross te niz drugih domaćih i stranih građevina, posao će obaviti za nešto manje od 350 tisuća kuna.
Zemljište pripada Željeznicama
A koji posao? Niz je zahtjeva postavila HŽ Infrastruktura, a dio njih usko je vezan uz to što su i sami svjesni da će se njihovom upravnom zgradom uvelike promijeniti vizura Donjeg grada, budući da će se zdanje prostirati, prostodušno rečeno, duž čitavog onog zida s grafitima pored kojeg se prolazi vozi li se tramvajem ili automobilom od Glavnog kolodvora prema Branimirovoj tržnici.
Zemljište na kojem će se graditi, naravno, pripada Željeznicama, a trenutačno se na njemu nalazi “grupa garažnih kolosijeka”, koji nisu elektrificirani te se ne koriste, kao i niz “željezničkih zgrada” poput radionice željezničke škole ili prostora koje koristi čuvarska služba ili koje, pak, ne koristi nitko. Sve one oštećene su u potresu, kažu u HŽ-u, te se koriste.