CROATIA AIRLINES PRED KOLAPSOM? /

'Avioni sa 174 sjedala prevozili su po 17 putnika i gubili golemi novac'

Image
Foto: Marko Prpic/PIXSELL

Tvrde da je iz kompanije otišla polovica mehaničara, trećina pilota i četvtina stjuardesa, a odlazak osoblja nastavio se i u 2018.

22.4.2018.
14:56
Marko Prpic/PIXSELL
VOYO logo

Iz Hrvatskog sindikata prometnih pilota u nedjelju su izvijestili kako su uputili drugo otvoreno pismo predsjedniku Vlade RH u kojem su ga ponovno upozorili na, kako tvrde, alarmantnu situaciju u kompaniji i "debakl" s izborom novog direktora.

'Izrazili smo bojazan da će se cijeli sustav Croatia Airlinesa raspasti'

U priopćenju podsjećaju da su još u siječnju poslali apel predsjedniku Vlade, a o problemima Croatia Airlinesa na sastanku 14. veljače stručnom prezentacijom upoznali su i ministra prometa. "Tada smo upozorili na alarmantnu situaciju u kompaniji i izrazili bojazan da će se cjelokupni sustav Croatia Airlines raspasti. Nažalost, pokazalo se da smo u pravu. Kompanija je pred kolapsom, a sezona je počela", navode iz Hrvatskog sindikata prometnih pilota. Razlog tome je, tvrde, nerealno planiranje rokova za zimsko održavanje aviona zbog čega se s ljetnim redom letenja krenulo bez dva vlastita aviona koji će imati kašnjenje s ulaskom u promet od mjesec i pol dana. Zato se, dodaju, na letove aviona Dash Q400 stavljaju Airbusi A319/A320, pa su avioni sa 174 sjedala, umjesto onih od 76 sjedala, prevozili po 17 putnika i gubili enorman novac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon što je povećan broj letova u ožujku, pa se više nije mogla snalaziti sa vlastitim 'nadomjescima', kompanija je počela unajmljivati vrlo skupe avione da uskoče na mjesto aviona koji su kasnili iz Tehnike. Samo u 12 dana, od 23. ožujka do 3. travnja unajmili smo 13 aviona od tri različita prijevoznika iz istočne Europe. No, kompanija sve teže unajmljuje avione, jer su u travnju raspoloživi avioni na tržištu Europe već zauzeti dugoročnim najmovima. Zbog nemogućnosti najma potrebnog broja aviona Croatia Airlines je počela otkazivati letove, između ostalih i one subvencionirane od države. Samo u posljednjih nekoliko dana otkazano je 18 letova, što je skoro 3 leta dnevno. Od sredine ožujka vrlo je malo dana kada nije bilo otkazanih letova, a nekih dana ih je bilo i nekoliko dnevno, priopćili su iz sindiakta.

Odlazak osoblja nastavio se i u 2018.

Tvrde da je iz kompanije otišla polovica mehaničara, trećina pilota i četvtina stjuardesa, a odlazak osoblja nastavio se i u 2018. Osim toga, dodaju, prodajom Londonskih prava na slijetanje (slotova) i imovine, kompanija je ostala bez supstance i resursa potrebnih za izlazak iz krize. Zaduživanje u bankama je otežano i sada već uz drakonske uvjete, napominju. Uz sve to, Croatia Airlines godinu i pol dana nema Upravu u punom mandatu. Po treći puta ponovljen natječaj i dalje se neobjašnjivo prolongira, upozorili su te naglasili da je za Croatia Airlines izbor novog direktora izbor između dvije opcije: bankrota ili mogućeg oporavka kompanije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz HSPP-a su, među četvoricom kandidata za direktora, podršku dali Bošku Matkoviću "kojeg struka pamti po vrlo dobrom stanju u kojem je ostavio Zračnu Luku Zagreb". Naglasili su i da su već 17 mjeseci bez kolektivnog ugovora te da su dva puta otkazali štrajk jer ih je resorni ministar uvjeravao da će problemi biti riješeni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo