Iz Hrvatskog sindikata prometnih pilota u nedjelju su izvijestili kako su uputili drugo otvoreno pismo predsjedniku Vlade RH u kojem su ga ponovno upozorili na, kako tvrde, alarmantnu situaciju u kompaniji i "debakl" s izborom novog direktora.
'Izrazili smo bojazan da će se cijeli sustav Croatia Airlinesa raspasti'
U priopćenju podsjećaju da su još u siječnju poslali apel predsjedniku Vlade, a o problemima Croatia Airlinesa na sastanku 14. veljače stručnom prezentacijom upoznali su i ministra prometa. "Tada smo upozorili na alarmantnu situaciju u kompaniji i izrazili bojazan da će se cjelokupni sustav Croatia Airlines raspasti. Nažalost, pokazalo se da smo u pravu. Kompanija je pred kolapsom, a sezona je počela", navode iz Hrvatskog sindikata prometnih pilota. Razlog tome je, tvrde, nerealno planiranje rokova za zimsko održavanje aviona zbog čega se s ljetnim redom letenja krenulo bez dva vlastita aviona koji će imati kašnjenje s ulaskom u promet od mjesec i pol dana. Zato se, dodaju, na letove aviona Dash Q400 stavljaju Airbusi A319/A320, pa su avioni sa 174 sjedala, umjesto onih od 76 sjedala, prevozili po 17 putnika i gubili enorman novac.
Nakon što je povećan broj letova u ožujku, pa se više nije mogla snalaziti sa vlastitim 'nadomjescima', kompanija je počela unajmljivati vrlo skupe avione da uskoče na mjesto aviona koji su kasnili iz Tehnike. Samo u 12 dana, od 23. ožujka do 3. travnja unajmili smo 13 aviona od tri različita prijevoznika iz istočne Europe. No, kompanija sve teže unajmljuje avione, jer su u travnju raspoloživi avioni na tržištu Europe već zauzeti dugoročnim najmovima. Zbog nemogućnosti najma potrebnog broja aviona Croatia Airlines je počela otkazivati letove, između ostalih i one subvencionirane od države. Samo u posljednjih nekoliko dana otkazano je 18 letova, što je skoro 3 leta dnevno. Od sredine ožujka vrlo je malo dana kada nije bilo otkazanih letova, a nekih dana ih je bilo i nekoliko dnevno, priopćili su iz sindiakta.
Odlazak osoblja nastavio se i u 2018.
Tvrde da je iz kompanije otišla polovica mehaničara, trećina pilota i četvtina stjuardesa, a odlazak osoblja nastavio se i u 2018. Osim toga, dodaju, prodajom Londonskih prava na slijetanje (slotova) i imovine, kompanija je ostala bez supstance i resursa potrebnih za izlazak iz krize. Zaduživanje u bankama je otežano i sada već uz drakonske uvjete, napominju. Uz sve to, Croatia Airlines godinu i pol dana nema Upravu u punom mandatu. Po treći puta ponovljen natječaj i dalje se neobjašnjivo prolongira, upozorili su te naglasili da je za Croatia Airlines izbor novog direktora izbor između dvije opcije: bankrota ili mogućeg oporavka kompanije.
Iz HSPP-a su, među četvoricom kandidata za direktora, podršku dali Bošku Matkoviću "kojeg struka pamti po vrlo dobrom stanju u kojem je ostavio Zračnu Luku Zagreb". Naglasili su i da su već 17 mjeseci bez kolektivnog ugovora te da su dva puta otkazali štrajk jer ih je resorni ministar uvjeravao da će problemi biti riješeni.