Hrvatska je na samom začelju Europske unije po udjelu električnih automobila. Naime, udio čistih električnih auta i plug in hibrida među ukupno prodanim novim automobilima u 2018. godini iznosi samo 0,2 posto.
Jednako loš udio imaju još Poljska i Latvija, a u svim drugim članicama EU električni su automobili popularniji.
Unatoč tome što je broj električnih automobila posljednjih godina dosta porastao, oni u Hrvatskoj još uvijek igraju zanemarivu ulogu. Tako je prošle godine, unatoč poticajima do 80.000 kuna prodano samo 145 primjeraka. A u isto je vrijeme prodano 32.940 benzinaca i 25.618 dizelaša. Isto tako, Hrvatska je jedina članica EU gdje je punjenje automobila električnom energijom gotovo na svim punionicama besplatno, ali ni to nam ne pomaže.
Visoka cijena
Još je uvijek najveći problem električnih automobila njihova visoka cijena, ali to nije samo u Hrvatskoj već i u ostatku Europe. Tako da posljedično tome, veći dio električnih automobila prodaje se u bogatijim i razvijenijim državama. Ni istoku pak je stanje loše kao i kod nas u Hrvatskoj.
Najviše električnih automobila u ukupnoj prodaji ima Norveška, čak 49.1 posto, a kod njih benzinci i dizelaši koštaju duplo više nego u ostatku Europe i mnogo su skuplji od električnih.
Drugo i treće mjesto drže Švedska s udjelom od 8 posto i Nizozemska s 6,7 posto. Na samom dnu ljestvice su uz Hrvatsku Latvija i Poljska s 0,2 posto, a Slovačka i Grčka imaju 0,3 posto.
Hoće li porasti popularnost električnim automobilima?
Na velikim tržištima diljem Europe, električni auti su u prosjeku do 10 puta popularniji nego pak u Hrvatskoj. Njemačka ima udio od 2 posto, Velika Britanija 2,5 posto, a Francuska 2,1 posto. Talijani nisu oduševljeni električnim automobilima, kod njih ih je u prodaji samo 0,5 posto.
Što se tiče broja ukupno prodanih električnih automobila, na vrhu prednjači Norveška s 72.633 prodanih primjeraka. U Njemačkoj ih je prodano 67.658, a u Velikoj Britaniji 59.947. Hoće li popularnost električnih automobila narasti, tek ćemo vidjeti, pišu 24sata.
Država daje izdašne poticaje, ali visoka cijena može biti glavni razlog zašto se kupci odlučuju za benzince ili pak sve omraženije dizelaše. Isto tako, sve više punionica počelo je naplaćivati i struju pa i time odvraćaju sve više kupaca.