Mnoge superbogate osobe zaljubljenici su u hrvatsku obalu, koja za njihove megajahte nema dostatnu i dovoljnu infrastrukturu. Ljeti bi ih rado negdje vezali no nemaju gdje. Godišnji budžet za održavanje jedne 60-ometarse jahte iznosi milijune eura. Izvan sezone rado bi ih udomili na našoj obali, no opet nemaju gdje.
Mega jahtama Dubrovnik opsjedaju, ali ovdje im mjesta nema. Samo 15 vezova u cijeloj županiji, gotovo - nevrijedno spomena.
"Što je naravno nedovoljno s obzirom na brojne upite, ljeti u sezoni 10-tak dnevno upita za smještaj na dnevnom vezu a što se tiče godišnjeg veza imamo preko 40-tak upita konstantno upravo za te mega jahte, dakle u ovome trenutku grad dubrovnik i županija nemaju dovoljno adekvatnu uslugu", kaže Mato Franković, direktor ACI marine Dubrovnik.
Jahte bogataša kruže oko povjesnih zidina, gdje bi rado zakupili svoje mjesto i na 30 godina, no okreću kormilo i pravac - Crna Gora. U Tivtu ih čeka apsolutni komfor marine Porto Montenegro.
"Mi smo počeli sa 80 vezova 2008. godine, dakle sada imamo jedan značajno veći broj od 450, od čega 120 vezova za super jahte i giga jahte", ističe Danilo Kalezić, glasnogovornik marine Porto Montenegro.
Kada bi postojala jahta dužine 250 metara ovdje u Porto Montenegru privezali bi je bez problema i po tome je ova marina jedinstvena.
Ovdje su i dvojica dubrovačkih kapetana.
"Mislim ja nemam sad neki veliki brod, to je 42 metra, ali ne možemo se vezat u Dubrovniku, pa i da se možemo vezat ne možemo se prikopčat na struju nema dovoljno ampera", kaže Tonći Karužić, kapetan na jahti.
"Problem je šopinga, problem je tih vrhunskih svjetskih marki, na koje žene, djevojke, ljubavnice koje vole trošit pare, ići će okolo. Vi imate tu Arapa koji dođe sa 6 žena svaka sa aluminijskom crnom karticom i ide se u šoping gdje vi to u Hrvatskoj možete napravit, nigdje", dodaje Tomi Holer, kapetan na jahti.
Crna Gora koristi hrvatsko nesnalaženje. Imaju i jeftinije takse ili ih uopće nemaju poput one na čarter i gorivo.
Događa se zato popularno zvani naftni turizam kada jahte koje plove po dubrovačkom akvatoriju dođu na jedan izlet do Crne gore kako bi natočili gorivo
I sam Abramović nema gdje na hrvatskom jugu u koji je zaljubljen, vezati svoju jahtu - drugu najveću na svijetu. Pluta pred Cavtatom mjesecima, bez da išta plati jer ni nema što.
"Sidrenje je slobodno, more je svačije, što se nas tiče kao lučke kapetanije ukoliko ove stvari poštuje bitne navigacijske". kaže Mato Kekez, lučki kapetan Kapetanije Dubrovnik.
U dubrovačkom Gružu niče nova marina, no imati će tek tri veza za mega jahte. Novih 45 vezove za mega jahte u ACI-ju planiraju imati tek za dvije godine. Presporo, poručuju jahtaši.
"Nažalost tražimo se i nećemo se nikad nać zahvaljujući vrhušci, izabranicima, uhljebima, ljudima koji nažalost traže svoj nekakav interes", istuče Tomi Holer, kapetan na jahti.
Zato će, smatraju, netko drugi ubirati jahtaške milijune.