NEMA KRIZE / Hrvati popiju samo jednu čašu pjenušca godišnje, no vinari se ne bune: 'Orijentirali smo se na izvoz'

Europsko tržište prepoznalo je kvalitetu hrvatskih pjenušaca, a poželjni su i zbog niže cijene

28.12.2020.
13:55
VOYO logo

I dok prodaja pjenušca na domaćem tržištu baš i ne cvjeta, izvoz je - veći no ikad! Samo u prvih 8 mjeseci porastao je za 90 posto.

Europsko tržište prepoznalo je kvalitetu hrvatskih pjenušaca, a poželjni su i zbog niže cijene. Za hrvatske prilike, oni su ipak još uvijek skupi. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za četiri dana cijela će Hrvatska pjenušcem dočekati novu 2021. godinu. No, postavlja se pitanje kakav će taj pjenušac biti. Onaj uvozni za 20 ili 30 kuna ili onaj domaći, nešto skuplji s cijenom oko 70 kuna. 

Vinari zadovoljni

Iako je prodaja na domaćem tržištu manja zbog pandemije koronavirusa, vinari su zadovoljni jer građani shvaćaju da njihovi proizvodi nude nešto više. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ima dosta privatnih narudžbi. Mislim, nije to sad nešto ekstra, ali ima ih dovoljno. Zadovoljni smo, ljudi su naše pjenušce prihvatili. Zahvalni smo im jer prepoznaju kvalitetu. Prepoznali su kvalitetu za normalnu cijenu. I to je recimo bit moje proizvodnje", kaže vinar Franjo Kolarić

Iako pomalo raste kultura ispijanja pjenušca, ona i dalje nije na onoj pravoj razini.  Hrvati i dalje nisu veliki ljubitelji pjenušca. Otvara se samo u posebnim prilikama,  a u prosjeku se po stanovniku popije dva decilitra, ili jednostavnije, tek jedna čaša. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Većina odlazi u izvoz

No, zato vinari zadovoljno trljaju ruke jer većina pjenušca odlazi u izvoz. Izvoz pjenušca u prvih 8 mjeseci ove godine iznosio je 1,1 milijuna eura,što znači da je 90 posto veći nego lani. Od 402 hektolitra pjenušca koji je otišao van hrvatskih granica, najveći dio završio je u Njemačkoj i Nizozemskoj.

"Orijentirali smo se dosta na izvoz. Njemačka, Nizozemska, tu dosta ide, u pregovorima smo za Srbiju i Crnu goru, a nudi nam se i Poljska. Ono što je sigurno je da ćemo drastično preusmjeriti pjenušac iz ove godine za izvoz, sigurno 30 do 40 posto naše proizvodnje", kaže Kolarić. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za strance, hrvatski je pjenušac najbolji omjer cijene i kvalitete, pa sve više dobiva prostor i diljem Europske unije.  

Bellator Dublin
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo

Još iz rubrike