podaci istraživanja / Hrvati najnezadovoljniji kvalitetom proizvoda: Koliko smo upoznati sa svojim potrošačkim pravima?

Potrošači se često osjećaju bespomoćno kad shvate da su kupili proizvod koji nije onakav kakav su mislili da jest

13.12.2018.
6:30
VOYO logo

Hrvati već tradicionalno za Božić potroše i više nego im dozvoljavaju njihove mogućnosti. Nakon kupovine zato često slijedi i kajanje, posebice kada se shvati da ono što su platili nema kvalitetu koju bi trebalo imati. 

S kvalitetom i cijenom proizvoda problema nemaju mađarski, španjolski i luksemburški potrošači, dok su latvijci i Bugari, na čelu s Hrvatima najnezadovoljniji ponuđenim proizvodima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rijetko tko zna da se robu kupljenu putem interneta može otkazati i vratiti  u roku 14 dana i za nju dobiti povart novac. No, ne znaju svi ni da se isto može napraviti i s robom u trgovinama.

"Naš potrošač ima pravo tražiti zamjenu proizvoda, ima pravo tražiti da mu netko to popravi ili da raskine ugovor i dobije povrat novca", kazao je Tomislav Lončar, tajnik Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I kupci znaju zloupotrebljavati sustav

Svaki potrošač u takvom bi slučaju najradije da mu se vrati novac, no ipak tako ne funkcioniraju svi trgovci. "Trgovci u dosta slučajeva vraćaju, prihvaćaju tu robu, ali ne vraćaju novac već predlažu da kupimo nešto drugo", tvrdi Lončar.

No, iako trgovci ispadaju glavni zlikovci, iz ministarstva gospodarstva poručuju da i kupci znaju zloupotrebljavati sustav. "Klasičan primjer je korištenje odjevnih predmeta koji se jedanput obuku, a onda se vrate trgovcu", tvrdi Nataša Mikuš Žigman, državna tajnica Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva i obrta. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U vraćanje proizvoda u Hrvatskoj upušta se tek jedna trećina potrošača. Taj bi broj možda bio i veći, ali tek njih  50 posto za koja su njihova potrošačka prava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
KSW 94
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo