Koordinacija komercijalnih medija adresirala je na sve saborske zastupnike zahtjeve u vezi s izmjenama koje bi trebao sadržavati Zakon o HRT-u, a čije će drugo čitanje uskoro biti na dnevnom redu saborske sjednice.
Komercijalni mediji ponavljaju kako država favorizira javne nakladnike, ponajprije HRT, na štetu komercijalnih medija, te kako pretplatom HRT utječe na oglasni prostor na tržištu, pa stoga i traže postupno ukidanje komercijalnog oglašavanja na HTV-u u tzv. prime timeu, odnosno od 18 do 22 sata, piše Večernji list.
U posljednih pet godina država je intervenirala u medije u svom vlasništvu sa 6,3 milijarde kuna, od čega gotovo 97 posto tog iznosa u HRT.
Usporedbe radi, u prošloj godini neto vrijednost oglašivačkog tržišta prema procjeni koordinacije bila je oko milijardu kuna, a državna je potpora 2009. godine za javne nakladnike i agencije bila 1,4 milijarde kuna. Zato koordinacija tvrdi da je u Hrvatskoj narušena tržišna utakmica.
RTV pristojba kojom se HRT, među ostalim, financira iznosi 1,125 posto prosječne neto mjesečne plaće zaposlenih u RH, a njome HRT godišnje dobije oko 1,2 milijarde kuna. HRT zarađuje i od prihoda od marketinga, što ga stavlja u povlašten položaj na tržištu.
Zakon o HRT-u omogućava devet minuta komercijalnog vremena svaki sat, što čini 22,4 posto prihoda HRT-a. Komercijalnim televizijama dopušteno je 12 minuta.
Osim toga, tvrde u koordinaciji, HRT dampinškom politikom cijena oglašavanja komercijalne nakladnike dovodi do ruba egzistencije, a bez ikakvih sankcija. A istodobno, kažu, dok komercijalni nakladnici smanjuju broj zaposlenika, HRT ga povećava.
Prethodni članci:
arti-201009300022006 arti-201009080360006 arti-201007070088006