Horvatinčić je više puta dao drukčije iskaze. Prva njegova verzija, dan nakon nesreće, bila je da je pokretima ruku upozoravao Talijane da moraju promijeniti kurs. Nesvjesticu nije spominjao, donosi Jutarnji list.
Zanimljivo, istog dana šalje priopćenje preko svoje tvrtke s drukčijim prisjećanjima na trenutke uoči nesreće. "Kada sam stigao 50-ak metara od jedrilice poginulih Talijana, pritisnuo sam tipku 'stand by', koja nije reagirala. Urlao sam: Komande ne rade, komande ne rade...", izjavio je tada. Još je zanimljivije što je nešto kasnije nacrtao skicu nesreće.
Kontroverza je tim veća jer je glavni argument njegove obrane sinkopa, odnosno privremeni gubitak svijesti, zbog čega navodno nije mogao spriječiti nesreću. Nije razumljivo, stoga, kako se uspio prisjetiti svih detalja uoči sudara, i to više puta u više različitih iskaza.
Jutarnji list donosi da Horvatinčić nakon nesreće nije zvao policiju, već Davora Jelavića, koji je kontaktirao gradonačelnika Milana Bandića i ministra unutarnjih poslova Tomislava Karamarka. Jelavić je svjedočio: "Tomo je bio u šoku, plakao je i pričao da su mu otkazale komande, da ima poginulih".
Udruga pomorskih kapetana iz Splita 2011. izradila je ekspertizu i ukazala na Horvatinčićevu odgovornost. Iznijeli su i sumnje da su neki vještaci bili izloženi prijetnjama.
Podsjetimo, preokret na suđenju u Šibeniku objavila je Maja Šupe, predsjednica istog sudskog vijeća koje je Horvatinčića 2015. proglasilo krivim i osudila na 20 mjeseci zatvora, uvjetno na tri godine. Presuda je izrečena jučer, a tužiteljstvo je najavilo žalbu.