Tvrtka Tomislava Horvatinčića tražila je 250 tisuća eura odštete od obitelji dvoje talijanskih nautičara, koji su stradali u pomorskoj nesreći kod Primoštena pri udaru Horvatinčičeve jahte u njihovu jedrilicu.
Otkrio je to u nastavku suđenja u Šibeniku opunomoćenik obitelji Salipietro Ognjen Frangeš te upitao Horvatinčića je li upoznat s tim postupkom na Trgovačkom sudu u Splitu. Odštetu traži tvrtka 'Santa Marina', na koju je bila registrirana jahta kojom je Horvatinčić udario u talijansku jedrilicu. Sam Horvatinčić tvrdi da se ne sjeća odštetnog zahtjeva prema Talijanima jer, kaže, svaki dan potpisuje puno dokumentacije.
'Doživio sam blackout kad sam htio skrenuti'
Iznoseći obranu u postupku koji se vodi protiv njega, Tomislav Horvatinčić rekao je šibenskome sudukako ne prođe dan a da ne pomisli na poginule i kako život mjeri u razdobljima prije i poslije nesreće koja se dogodila 2011. godine, a da je neposredno prije sudara doživio 'blackout'.
Kako je rekao, unatoč odbijanju obitelji da prihvati materijalnu kompenzaciju za poginule, i dalje je spreman za takav dogovor. Horvatinčić je u jednoipolsatnom iznošenju obrane iscrpno opisao kako je iz njegove perspektive izgledao kobni dan te okolnosti prije nesreće.
Sudu je ispričao kako je sa zaručnicom odlučio uzeti "nekoliko dana pauze te su napravili itinerar od Ičića do Hvara". Rekao je da je kobnog dana imao glavobolju pa je popio dvije tablete Tomapirina te se sa zaručnicom uputio prema Hvaru. Najprije je plovio brzinom od tri do pet milja, a kad je izišao na otvoreno more, povećao je brzinu na 20 do 25 milja, te je prebacio na autopilotno upravljanje plovilom, no ostao je sjediti za kormilom, kako je objasnio, u maniri dobrog pomorca.
U jednom trenutku, rekao je Horvatinčić, na udaljenosti oko tri kilometra na desnoj je strani ugledao jedrilicu koja se kretala prema njemu, no nije imala razvijena jedra. Nakon nekog vremena uočio je jedrilicu udaljenu oko 400 metara, opet njemu s desne strane, no, kako je rekao, iskusni pomorci ne reagiraju prije nego što se nađu na udaljenosti od 250 ili 300 metara od drugog plovila.
Horvatinčić je rekao kako je i on namjeravao na spomenutoj
udaljenosti autopilot skrenuti ulijevo, no u tom je trenutku
doživio, kako je to nazvao, 'blackout'.
Osvijestio se kad ga je zaručnica prodrmala i nekoliko puta
zazvala imenom, a odmah nakon toga, rekao je sudu, udario je u
'nekakvu prepreku'.
Kad se okrenuo, vidio je da se dogodila havarija, da je naletio na jedrilicu koju je namjeravao izbjeći. Tada je pozvao gumenjak koji je prolazio u blizini, a za kormilom mu je bio Nijemac, koji mu je rekao da su ljudi s jedrilice mrtvi te kako nema potrebe ići na taj brod. Dodao je kako je odmah počeo zvati pomoć, no na broj 92 nitko mu se nije javio.
Nije se sjetio, rekao je, nazvati 112, no počeo je zvati
prijatelje i poznanike iz Splita te s Hvara, od kojih je tražio
da pozovu pomoć. Dodao je kako je bio u potpunom šoku.
Na pitanje suda kako objašnjava svoju prvu izjavu, koju je
poslala njegova tvrtka, a u kojoj je naveo kako je nesreću
"izazvala greška na autopilotu", Horvatinčić je odgovorio kako ne
isključuje mogućnost da je problem bio u upravljačkom mehanizmu,
no ne sjeća se da je izričito spomenuo autopilota.
Horvatinčić je ustvrdio kako članu uprave tvrtke Vajagiću nikada nije diktirao niti sugerirao što da napiše u priopćenju medijima te kako je on to učinio samoinicijativno, pretpostavljajući u čemu je problem s obzirom na dosadašnje intervencije na plovilu.
Na današnjem ročištu odbijen je i zahtjev predstavnika obitelji poginulih Talijana za izuzeće sutkinje Maje Šupe zbog tvrdnji kako je pristrana i naklonjena optuženiku.