Kako bi zajednički radili na standardizaciji digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj, najveći izdavači online portala u Hrvatskoj ujedinili su se u Hrvatsku udrugu digitalnih izdavača (HUDI). Cilj HUDI-ja je biti središnje mjesto okupljanja industrije digitalnog oglašavanja gdje sve zainteresirane strane otvoreno razgovaraju o izazovima s kojima se susreću u svome poslovanju. U prostorima Wespa Spaces, gdje je i sjedište udruge, upoznali su se prvi članovi radnih skupina HUDI-ja koji će upravo na tome raditi.
Ne treba ni naglašavati kako su trenutni tržišni izazovi za sve sudionike digitalne medijsko-marketinške industrije višestruki. Sa strane podataka o tržištu imamo izazov postojanja više različitih izvođača mjerenja posjećenosti web stranica bez službene valute mjerenja na lokalnom tržištu, nepostojanje standardiziranih metrika uspješnosti svih formata digitalnog oglašavanja, kao i nepostojanje razvijenog AdExa lokalnih investicija na tržištu. Sa strane izdavača, izazovi su u, među ostalim, u razvijanju nestandardiziranih formata oglašavanja, nejasnim i netransparentnim cjenicima, pojavi novih oblika zakupa oglasa i neodrživim poslovnim modelom za većinu sudionika. Na tržištu također postoji manjak kvalificiranih stručnjaka, a ujedno je izostala prava digitalna transformacija u gotovo svim tvrtkama medijsko-marketinške industrije.
Do sada nije postojala strukovna organizacija koja bi se bavila tim i mnogim drugim izazovima, a upravo to želi biti Hrvatska udruga digitalnih izdavača. U četvrtak je održan prvi susret radnih skupina koje će se baviti standardizacijom oglasnih formata i mjerenja učinkovitosti kampanja, standardizacijom mjerenja posjećenosti portala, uvođenja AdExa na hrvatsko tržište te regulativom, a tom je prigodom okupljenima predsjednica HUDI-ja, članica Uprave i vlasnica Hanza Medije, Ana Hanžeković Krznarić, navela:
Veliko mi je zadovoljstvo, ispred osnivača, objaviti da je Hrvatska udruga digitalnih izdavača započela s radom. Sigurna sam da ćemo zajedničkim nastupom osigurati standardizaciju i omogućiti isporuku veće vrijednosti za klijente, partnere i suradnike, baš kao i za čitatelje, kroz transparentnost i jasne metrike, čime ćemo jačati našu konkurentnost, danas kada su u utakmici s nama najveći svjetski igrači, tehnološke i multimedijske platforme.
Pozivam sve izdavače, agencije, tehnološke providere i ostale dionike da nam se pridruže i da sudjeluju u radu Udruge.
Osim rada radnih skupina, neke od daljnjih aktivnosti HUDI-ja odnosit će se na prikupljanje novih članova, organiziranje stručnih susreta te konferencija, a sve u cilju oblikovaja pravila ponašanja i standarda poslovanja na digitalnom oglašivačkom tržištu. Izvršni odbor udruge čine Stipe Grubišić, direktor digitalnih operacija Hanza Medije, Ivan Pleše, operativni direktor Index Promocije, Maja Blumenšajn, direktorica novih medija Nove TV, Tonko Weissmann, direktor pravnih i regularnih poslova RTL-a Hrvatska, Zoran Turković, direktor u 24 sata, te Miran Pavić, osnivač i direktor Telegram Media Grupe. Izvršna direktorica HUDI-ja je Mia Biberović, suvlasnica i urednica Netokracije.