Ovo je jedini restoran u Zagrebu i jedan od samo sedam u Hrvatskoj koji imaju halal certifikat. Što god jeli spremljeno je po strogim halal pravilima.
"Ovdje od hladnog predjela imamo jedan goveđi biftek, ajde da ga nazovemo jedan rosebeef i imamo kravlji feta sir. Od glavnog jela ovdje bih isprezentirao biftek koji je odležao 21 dan najmanje, da bi to meso bilo ukusno, slatko.", kazao je Zoran Mačkić, voditelj smjene u restoranu.
Nema svinjetine ni tragova svinjetine, ne kuha se s alkoholom, nema aditiva, sve je čisto, muslimanima dozvoljeno, ili na arapskom - halal.
"Namirnice ne dolaze u dodir s drugom hranom koja nije iz te halal priče. Imamo posebne tavice, posebne posude di se hrana priprema, posebne police u skladištu, frižidere.", kazala je Ružica Čerkez, vlasnica restorana.
Životinje čije meso je dozvoljeno konzumirati, moraju se hraniti hranom biljnog porijekla, te moraju biti zaklane na propisan način.
U Hrvatskoj postoje 4 takve klaonice krupne stoke i 3 peradi.
"Radi se o tome da se izgovaraju određene obredne riječi, da se mora presječi vrat u jednom potezu kako bi krvarenje bilo čim bolje, human pristup.", kazao je Aldin Dugonjić iz Centra za certificiranje Halal kvalitete u Hrvatskoj.
Muslimani ne jedu ono u čemu ima svinjetine i alkohola, ne konzumiraju ptice grabljivice, žablje krakove, otrovne životinje, životinje koje se hrane drugim životinjama, uginule životinje, životinje koje je ubio nemusliman, krv ili prerađevine krvi - to je haram, odnosno zabranjeno.
U Hrvatskoj se proizvode i halal pekmezi, peciva, čajevi, pa i - halal kozmetika. Gelovi za tuširanje, kreme za ruke, lice, sapuni. Opet isto pravilo - ništa ne može imati elemente od svinjske masti ili alkohola.
"Valja voditi brigu o izvoru sirovina, kao drugo valja paziti na procedure, da proizvode ili elemente za proizvod držimo na određenom mjestu pod kontrolom, da se ne oharame kako se to kaže.“, kazao je Zvonko Hladnik, direktor tvrtke za proizvodnju kozmetike.
U hrvatskoj je podjeljeno 100 halal certifikata raznim tvrtkama. Među njima je 16 hotela, 7 putničkih agencija i dvoje toplice. Muslimani čine četvrtinu svjetske populacije, tržište je ogromno, kao i izvozne mogućnosti.
"Tržište je veliko, procjenjuje se na dva triljuna američkih dolara, pomalo se ti određeni rezultati u smislu izvoza vide, 49,1 posto tvrtki je povećalo izvozne aktivnosti nakon dobivanja halal certifikata, preko 25% hotelijeri bilježe porast broja noćenja.", kaže Aldin Dugonjić.
Halal pripadnicima islama predstavlja način života. Svima ostalima to je nepogrešiva potvrda kvalitete i zdravog porijekla proizvoda.