Na štetu potrošača /

Građani postali hodajuće reklame: zakon omogućio trgovcima da naplaćuju vrećice s logom

Potrošači trgovcima rade dvostruku uslugu: besplatnu promidžbu za trgovinu i prihod za njihovu blagajnu

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

Posljednjih dana u Hrvatskoj na blagajnama sve više dućana, pa i onih s odjećom, naplaćuje plastične vrećice s logom. Građani daju kunu da budu hodajuće reklame. Pod okriljem borbe za okoliš to se dopušta trgovcima. Pitamo se samo: zašto ih nisu obvezali da te vrećice budu onda i papirnate, a ne plastične?

Izlazeći iz trgovina nalikujemo na hodajuće reklame. Na putu do kuće nerijetko nosimo vrećice s logom trgovine koju smo posjetili. Upitali smo stoga građane što misle o naplaćivanju vrećica s logom.

"Apsolutno nije u redu. Već se dovoljno reklamira ako uzmemo tu vrećicu, a ne da još i plaćamo", ističe Zagrepčanka Mirjana.

Njezino mišljenje dijeli većina građana. "To nije u redu, jer reklamiram i još moram platiti", kazala nam je Milka iz Zagreba.

Loše navike teško se mijenjaju. "Plaćam ih jer ih uvijek zaboravim ponijeti. Cijena je jedna kuna. To nije u redu ako ima reklama, a ako je bez reklame ok", kaže nam Marijeta iz Zagreba.

Potrošači trgovcima rade dvostruku uslugu: besplatnu promidžbu za trgovinu i pune im blagajnu.

Naša je reporterka posjetila osam trgovina. U šest njih je morala platiti vrećice s reklamom. Cijena od 0,30 do 1,50 kn. Tek ih je u dvije pekarnice dobila besplatno.

Zakonske promjene koje su trgovcima dale razrješene ruke - prihvaćene su u tišini. Svoj glas protiv - digle su jedino potrošačke udruge.

"Zakonom o zaštiti potrošača iz 2014. izbačena je jedna rečenica koja kaže da trgovac ne smije naplaćivati vrećice sa svojim logotipom i od tada se vrećice ponovno mogu naplaćivati. Ja mislim da to nije korektno", ističe Tomislav Lončar iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.

Plastične vrećice s logom, kao i one bez njega - treba zabraniti, smatraju u Zelenoj akciji

"Plastične vrećice su loše za okoliš. K tome su reklama određenim firmama. Bilo bi dobro da se koriste platnene vrečice i zato apeliramo na građane", kazao nam je Marko Košak iz Zelene akcije. 

Naplaćivanje ispisanih vrećica i prepoznatljivih boja uobičajena je praksa ne samo u Hrvatskoj, nego i u ostatku Europe.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Pročitaj i ovo
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx