Na štetu potrošača /

Građani postali hodajuće reklame: zakon omogućio trgovcima da naplaćuju vrećice s logom

Potrošači trgovcima rade dvostruku uslugu: besplatnu promidžbu za trgovinu i prihod za njihovu blagajnu

28.9.2017.
19:20
VOYO logo

Posljednjih dana u Hrvatskoj na blagajnama sve više dućana, pa i onih s odjećom, naplaćuje plastične vrećice s logom. Građani daju kunu da budu hodajuće reklame. Pod okriljem borbe za okoliš to se dopušta trgovcima. Pitamo se samo: zašto ih nisu obvezali da te vrećice budu onda i papirnate, a ne plastične?

Izlazeći iz trgovina nalikujemo na hodajuće reklame. Na putu do kuće nerijetko nosimo vrećice s logom trgovine koju smo posjetili. Upitali smo stoga građane što misle o naplaćivanju vrećica s logom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Apsolutno nije u redu. Već se dovoljno reklamira ako uzmemo tu vrećicu, a ne da još i plaćamo", ističe Zagrepčanka Mirjana.

Njezino mišljenje dijeli većina građana. "To nije u redu, jer reklamiram i još moram platiti", kazala nam je Milka iz Zagreba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Loše navike teško se mijenjaju. "Plaćam ih jer ih uvijek zaboravim ponijeti. Cijena je jedna kuna. To nije u redu ako ima reklama, a ako je bez reklame ok", kaže nam Marijeta iz Zagreba.

Potrošači trgovcima rade dvostruku uslugu: besplatnu promidžbu za trgovinu i pune im blagajnu.

Naša je reporterka posjetila osam trgovina. U šest njih je morala platiti vrećice s reklamom. Cijena od 0,30 do 1,50 kn. Tek ih je u dvije pekarnice dobila besplatno.

Zakonske promjene koje su trgovcima dale razrješene ruke - prihvaćene su u tišini. Svoj glas protiv - digle su jedino potrošačke udruge.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Zakonom o zaštiti potrošača iz 2014. izbačena je jedna rečenica koja kaže da trgovac ne smije naplaćivati vrećice sa svojim logotipom i od tada se vrećice ponovno mogu naplaćivati. Ja mislim da to nije korektno", ističe TomislavLončar iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.

Plastične vrećice s logom, kao i one bez njega - treba zabraniti, smatraju u Zelenoj akciji

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Plastične vrećice su loše za okoliš. K tome su reklama određenim firmama. Bilo bi dobro da se koriste platnene vrečice i zato apeliramo na građane", kazao nam je Marko Košak iz Zelene akcije. 

Naplaćivanje ispisanih vrećica i prepoznatljivih boja uobičajena je praksa ne samo u Hrvatskoj, nego i u ostatku Europe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo