Povjerenstvo je, kaže njegova potpredsjednica Vesna Fabijančić Križanić, zaprimilo uobičajene pritužbe na kršenje izborne šutnje, građani se žale da dobivaju različite SMS poruke, izborni sudionici da im se skidaju izborni plakati i slično.
Dakle, ništa neuobičajeno, no još jednom pozivamo sve sudionike da poštuju izbornu šutnju, istaknula je Fabijančić Križanić.
Izborna šutnja u Hrvatskoj traje cijelu subotu i nedjelju do 19 sati, odnosno do zatvaranja birališta. Za njena trajanja zabranjeno je objavljivati fotografije, izjave, razgovore sa izbornim kandidatima.
Branko Hrvatin
Kazne ne postoje
Za kršenje nema propisanih kazni, no predsjednik DIP-a Branko Hrvatin poručio je ranije da neovisno o tome šutnju treba poštovati te da je u konačnici najvažniji sud birača, odnosno javnosti, a kod nedozvoljene promidžbe može se promijeniti zadnji tren.
Potpredsjednica DIP-a potvrdila je da je Povjerenstvo zaprimilo prigovor da je na jednom biračkom mjestu na dubrovačkom području glasačka kutija zatvorena ranije nego je dozvoljeno i bez nazočnosti svih članova nadležnog biračkog odbora.
Već smo reagirali, nadležno izborno povjerenstvo dalo je nove kutije koje će se, kako je i propisano, sklapati u nedjelju ujutro, prije početka glasovanja, rekla je Fabijančić Križanić.
Zabranjeno reklemiranje na društvenim mrežama
DIP upućuje sudionike izbora za zastupnike u Hrvatski sabor, 8. studenoga, da poštuju izbornu šutnju te da u vrijeme izborne šutnje ne obavljaju izbornu promidžbu objavljivanjem promidžbenih poruka u medijima, fotografija kandidata, postavljanjem novih promidžbenih plakata ili letaka, upućivanjem telefonskih poziva, sms poruka ili elektroničke pošte biračima te novih promidžbenih sadržaja poput statusa, video clipova, slika ili komentara na društvenim mrežama, kao što su Facebook, Tweeter i ostale, a koji se izravno objavljuju na naslovnicama kao novosti ili na privatnim profilima povezanih privatnih korisnika društvenih mreža, kao ni na bilo koji drugi način koji bi mogao utjecati na zakonom zajamčenu slobodu opredjeljenja birača.
Nakladnici medija dužni su u vrijeme izborne šutnje ukloniti iz svojih programskih sadržaja sve što predstavlja izbornu promidžbu, kao što su primjerice reklame, linkovi i slikovni link-oglasi ("banneri") na portalima koji vode na internetske stranice izbornih sudionika.