nešto u sustavu ne valja /

Gotovo 9000 maturanata lani nije položilo hrvatski jezik i matematiku: Jesu li rješenje nacionalni ispiti?

Nacionalni ispiti ocjena su sustava, a ne učenika. U Hrvatskoj se od 2006. godine provode tek povremeno

24.6.2020.
8:28
VOYO logo

Loši rezultati državne mature, ali i oni na međunarodnim testovima upozorenje su da u sustavu obrazovanja nešto treba mijenjati.

Nacionalni ispiti ocjena su sustava, a ne učenika. U Hrvatskoj se od 2006. godine provode tek povremeno i zbog toga rezultati nisu urodili promjenama. U Nacionalnim centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja smatraju sada je potrebno sustavno praćenje i uvođenje nacionalnih ispita.

''Oni sustav čine kvalitetnijim. Sam učitelj dobije informaciju koliko je njegovo poučavanje dobro i što treba promijeniti da bi mu rezultat bio bliži nacionalnom prosjeku. Oni se moraju sustavno provoditi da dobivamo informacije o učeniku", kaže Ivana Katavić, ravnateljica Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja.

U Europskoj uniji, Hrvatska je uz Grčku i dio Belgije jedna od zemalja koja nema takve standardizirne ispite za praćenje učinkovitosti obrazovanja. Oni bi se trebali provoditi ciklički, a prema prijedlogu Nacionalnog centra pristupali bi im učenici u 5. i 8. razredu osnovne škole i oni na početku 1. i 3. razreda srednje škole. Njihovo znanje provjeravalo bi se iz hrvatskog jezika, matematike, fizike, kemije, biologije, a iz prirode i duštva u osnovnim školama.

Ravnatelj prirodoslovne škole Vladimira Preloga smatra prije nacionalnih ispita potrebno je svim učenicima u svim školama osigurati jednake uvjete.

''Nas u školama zanima što će se s tim raditi, koji je cilj, je li to samovrednovanje? Ali ako znamo da je 30 posto škola polivalentno i da se učenici biraju iz različitih programa, kako je to onda uporabljivo, a pitanje je i pristupa djeci", kaže Zlatko Stić, ravnatelj Prirodoslovne škole Vladimira Preloga u Zagrebu.

Povratna informacija trebala bi služiti i učenicima i učiteljima, ali i dati smjernice za kreiranje obrazovnih politika. Ministrica obrazovanja kaže sve skupa trebalo bi biti usklađeno s državnom maturom i obrazovnom reformom.

''Nacionalni ispiti su baš kao i mjerenje temperature - dobar indikator stanja u sustavu i poticaj za daljnje unaprjeđenje. Mi čekamo sada da Nacionalni centar razradi uvjete ii obavjesti ministarstvo da se krene s ispitima'', kaže Blaženka Divjak.

Iz nacionalnog centra poručuju oni su spremni i s ispitima bi mogli krenuti i iduće školske godine, ali za sve trebaju zeleno svjetlo iz ministarstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo