'MORAT ĆEMO RAZMIŠLJATI NA DRUGI NAČIN' /

Glavni projektant Pelješkog mosta: 'Zbog oluja morat ćemo ekspresno mijenjati pravila gradnje'

Na pitanje, je li šteta da mostom ne mogu šetati pješaci, rekao je kako je uobičajeno da se preko ovakvih mostova ne šeće

26.7.2023.
22:38
VOYO logo

Arhitekt Marjan Pipenbaher, glavni projektant Pelješkog mosta, gostovao je na RTL Direkt-u povodom godišnjice otvaranja Pelješkog mosta.

"Dobri su osjećaji, jako lijepe uspomene, jako sam veseo da ljudi vole ovaj most i da je koristan. Više od dva milijuna i tristo vozila je prešlo preko mosta, znači on je donio neki sasvim drugi život u taj kraj, Pelješac, Korčula, ovo dubrovačko područje", rekao je arhitekt koji je za ovaj most dobio i nagradu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Dobili smo tu nagradu, to je jedna jako važna nagrada, ustvari za dizajn mosta i ne samo za dizajn, nego i za uklapanje mosta u prostor. Kod mostova je jako važno ne samo da su stabilni, da mogu izdržati potres i sve ostalo, nego je jako bitno kako su ovi mostovi postavljeni u prostor. Za Pelješki most mi je jako drago, bio sam ove godine nekih četiri-pet puta dolje, a uvijek mi je kao da je oduvijek tamo. On nije prepotentan, lijepo se uklapa u prirodu i to je jako bitno. Žiri je to prepoznao", kazao je Pipenbaher.

Image
NAJVEĆI INFRASTRUKTURNI PROJEKT /

Prošla je godina dana otkako je u promet pušten Pelješki most: Njime je već prošlo više od dva milijuna vozila!

Image
NAJVEĆI INFRASTRUKTURNI PROJEKT /

Prošla je godina dana otkako je u promet pušten Pelješki most: Njime je već prošlo više od dva milijuna vozila!

Propisi će se morati mijenjati

Na pitanje, je li šteta da mostom ne mogu šetati pješaci, rekao je kako je uobičajeno da se preko ovakvih mostova ne šeće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To je ipak dva i pol kilometra, na njemu se može voziti, ali da smo htjeli da mogu šetati onda bismo morali napraviti četiri metra veće širine, a to bi koštalo 20-25 milijuna eura. To tada nikako nije išlo, ali imamo na svakoj strani mosta lijepi vidikovac, naročito s ove kopnene strane. Most je u horizontalnom i vertikalnom radijusu, ima tu dosta ljudi. Vidikovac je komotan za autobuse, ljudi se slikaju i uživaju u pogledu na ovaj most."

S obzirom na novo vrijeme i jake oluje u Hrvatskoj i Sloveniji: što to znači za građevine - hoćemo li nešto morati mijenjati u gradnji?

"Propisi su uvijek živa stvar, mijenjaju se. Baš iduće godine mijenjaju se europski propisi, i bit će ugrađene ove vremenske promjene, podizanje razine mora, temperature i jačine vjetra. I pokazalo se da su te brzine vjetra bile do 160 kilometara na sat, a po propisima je to negdje do maksimalno 90 kilometara na sat. Morat će se mijenjati, morat ćemo razmišljati na neki drugi način i ekspresno reagirati s propisima i gradnjama što se tiče mostova. Mostovima, ako su betonski, vjetar nekako nije mjerodavno opterećenje za njih. Pelješac je dizajniran za 240 km/h, a mjerodavno opterećenje je potres", kazao je Pipenbaher.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo