Velik broj stranaca, kao i državne subvencije kod kupnje nekretnine, pozitivno su utjecali na broj prodanih stanova. Tržište nekretnina u posljednje je vrijeme osjetilo blagi pomak na bolje, a to je utjecalo i na blagi rast cijena u pojedinim gradovima.
Cijene stanova u drugom su kvartalu za 0,15 posto više nego u prvom kvartalu ove godine, dok su čak 5,8 posto niže nego u istom razdoblju lani. Najveći porast cijena na mjesečnoj razini, te najveći pad cijena na godišnjoj razini, u lipnju je zabilježen u Dubrovniku, a cijena jednog metra kvadratnog iznosila je 3207 eura, što je 2,4 posto više nego u svibnju, a 9,2 posto niže nego lani u istom razdoblju.
U Puli su cijene stanova porasle za 1,6 posto pa tako cijena metra kvadratnog iznosi 1467 eura. Pula je jedini grad koji u lipnju na godišnjoj razini bilježi porast cijena, a on iznosi 0,8 posto. Prema podacima portala Crozilla.com, cijene stanova na području Šibenika u lipnju su porasle za 0,6 posto, pa tako za prosječnu cijenu tamošnjeg metra kvadratnog treba izdvojiti 1491 euro. Zagrebački stanovi u lipnju bilježe porast cijena od 0,2 posto, pa je prosječna tražena cijena iznosila 1791 euro po metru kvadratnom.
Na godišnjoj razini cijene zagrebačkih stanova pale su 3,6 posto. Cijene stanova u Varaždinu i Osijeku ostale su nepromijenjene u odnosu na svibanj. Prosječna tražena cijena stana u Varaždinu je ostala 1056 eura po metru kvadratnom, dok osječka iznosi 947 eura.
Najveći pad cijena stanova na mjesečnoj razini iznosi 1,6 posto, a zabilježen je u Zadru. Cijena tamošnjih stanova iznosila je 1568 eura. Na godišnjoj razini pad tamošnjih cijena iznosi 4,2 posto. Stanovi na području Rijeke bilježe mjesečnu promjenu od - 1,1 posto, a -8,8 posto na godišnjoj razini. Prosječna oglašavana cijena iznosila je 1553 eura po metru kvadratnom. Na mjesečnoj su razini cijene splitskih stanova pale za 0,3 posto, a na godišnjoj razini 2,4 posto, pa je prosječna oglašavana cijena tamošnjih stanova tijekom lipnja iznosila 2115 eura po metru kvadratnom.
Predstavljene cijene su cijene koje oglašivači traže prilikom objavljivanja oglasa, a one su pritom vrlo često i oko 15 posto više od cijene po kojoj su spremni prodati.
Vezani članci:
arti-201106290707006 arti-201105311012006