Blagdansko shopping ludilo i činjenica da su potrošači oko Božića i Nove godine u Hrvatskoj potrošili oko 12,5 milijardi kuna, međutim, nisu bili previše inspirativni za Europski potrošački centar Hrvatske. Tamo je posljednji tekst pod rubrikom “novosti” objavljen u rujnu prošle godine, i to najava javnog događanja “Sve na jednom mjestu”, a ukupno je tijekom 2017. u toj rubrici objavljeno samo devet tekstova, piše Jutarnji list.
Iz Europskog potrošačkog centra Hrvatske poručili su kako je situacija na stranici takva jer su shvatili kako potrošači puno više preferiraju komunikaciju na društvenim mrežama poput Facebooka ili Twitera, a rado čitaju i tiskane letke te brošure koje djelatnici centra redovito djele potrošačima. Ako se pogleda Facebook profil Potrošačkog centra Hrvatska može se vidjeti kako na njemu objavljuju tek nekoliko puta mjesečno, da njihove objave imaju maksimalno četiri lajka te da imaju samo 376 pratitelja.
Ovi rezultati su u skladu sa statistikom prema kojoj su Hrvati na samom dnu poznavanja potrošačkih prava, ali prvi na ljestvici po pitanju izloženosti nepoštenoj trgovačkoj praksi. Tako to barem ispada prema posljednjem godišnjem izvješću “Pregled potrošačkih pravila” kojim su obuhvaćene sve zemlje Europske unije i koje je ustvrdilo kako je Hrvatska, usprkos kroz godine utrošenih 450 tisuća eura u edukaciju potrošača, i dalje ostala prilično nisko na ljestvici.
Iz Europskog potrošačkog centra Hrvatske dotle poručuju kako je Centar, kao dio Ministarstva gospodarstva, promotivnim i edukativnim aktivnostima te informiranjem putem društvenih mreža intenzivno djelovao na podizanju svijesti o pravima potrošača, ali i da su tijekom proteklih nekoliko mjeseci diljem Hrvatske organizirali velik broj događanja.
U studenom 2017. uslijedila je edukacija udruga za zaštitu prava potrošača za koje, u prosjeku, Hrvatska prema službenoj statistici izdvaja najmanje od svih u EU. O važnosti koju zaštita potrošača ima u Hrvatskoj najbolje svjedoči to da ECC ima samo troje zaposlenih, a oni, osim što vode brigu o internetskoj stranici Centra, odrađuju i neke druge poslove.
“Uz sve već navedeno, ove smo godine građanima tiskali i brošuru o prednostima alternativnog rješavanja potrošačkih sporova, a potom sudjelovali i na okruglom stolu s ciljem promocije sustava alternativnih sporova. Nadalje, bili smo pokrovitelji konferencije na istu temu, a svakodnevno zaprimamo brojne upite potrošača na koje dajemo savjete te ih tako educiramo”, stoji u odgovoru ECC-a Hrvatska na upit Jutarnjeg lista.
Zašto barem za blagdansko vrijeme građane nisu pokušali educirati kakvim materijalom, ne pojašnjavaju, a nedostupna je i informacija o budžetu koji se godišnje izdvaja za stranice Centra.