Iz Jadrolinijinog trajekta Tin Ujević, koji je u ponedjeljak oko 19.30 sati prilikom uplovljavanja u splitsku trajektnu luku krmenim dijelom udario u gat, iscurile su 33 tone goriva dizela D2, priopćilo je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.
cate-201003230084004Radi sprečavanja širenja onečišćenja mora, Lučka kapetanija Split odmah je organizirala postavljanje plutajućih brana. O posljedicama havarije najbolje govore naftne mrlje na površini mora u splitskoj luci, koje su pokušali zaustaviti djelatnici tvrtke Cian.
Aktiviran je i Županijski stožer za iznenadno onečišćenje mora, a na mjesto nesreće stigli su policija i vatrogasci, priopćilo je Ministarstvo.
Prilikom udara u obalu na boku broda s lijeve strane došlo je do oštećenja oplate površine 3x3 metra, a inspektori Lučke kapetanije Split obavljaju uviđaj radi utvrđivanja uzroka ove pomorske nesreće, navodi se u priopćenju.
Brod je, pri uplovljavanju u luku Split na redovnoj liniji iz Starigrada na Hvaru, udario u obalu kod veza 13/12 na gatu Svetog Petra, nakon čega je preko obalne radiopostaje emitirana poruka o zabrani uplovljavanja u gradsku luku Split između vezova 13 i 17.
U trenutku nesreće u trajektu Tin Ujević, koji je dugačak 98 metara, nalazilo se 145 putnika, 11 osobnih auta i 21 teretno vozilo, ali nitko nije ozlijeđen niti je bilo materijalne štete na vozilima, navodi se u priopćenju.
Zapovjednika broda Damira Rušinovića, te 12 članova posade ispitat će inspektori lučke kapetanije, stoji u priopćenju Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. "Za sada ne možemo govoriti o uzrocima havarije. Na brodu su stručnjaci koji bi trebali utvrditi je li riječ o grešci na upravljačkom sustavu ili u stroju. Na sreću, brod ne koristi teško gorivo - mazut koji bi bilo znatno teže ukloniti iz mora", kazao je Boris Matošić, splitski lučki kapetan.
Iskusni pomorci koje je Slobodna Dalmacija zatekla u luci komentirali su kako trajekt Tin Ujević, izgrađen u Grčkoj 2002. godine, nije projektiran prema pravilima struke, jer mu se spremnici s gorivom nalaze na bokovima, a ne po sredini trupa, te da debljina oplate iznosi samo četiri milimetra, što je nedovoljno da bi slični 'kontakti' s rivom prošli bez težih posljedica.
Prethodni članci:
arti-201003220806006