Svi vidimo i osjećamo poskupljenja na svakom koraku, a je li inflacija kojoj se procjenjuje rast na 5% i promijenila naše potrošačke navike, otkriva nam ekskluzivno istraživanje Promocije plus.
Rezultat do kojega je došlo ovo istraživanje, provedeno na 1300 ispitanika, pokazuje da je u posljednja tri mjeseca gotovo polovina građana zbog inflacije promijenila svoje kupovne navike.
Čak 46 % ispitanika kupuje manje nego prije, a u ovom odgovoru prednjače žene s područja Slavonije. Zanimljivo je i da jedan posto ispitanika kupuje više nego prije vala poskupljenja.
Što nas čeka?
Polovina ispitanih uvjerena je da će im u iduća tri mjeseca glavne smjernice za kupovinu biti „akcije i sniženja“. Rezultat koji bi više trebao zabrinuti i vlast i trgovce je da će 35% građana kupovati manje proizvoda nego prije i tako zbog inflacije stezati remen i osiromašiti jelovnik, a četvrtina će između cijene i kvalitete uvijek izabrati - ono jeftinije.
Ono što je porazno je da će više od 20 posto naših sugrađana ići u trgovinu i kupovati samo da zadovolji nužne životne potrebe. Sličan je postotak ispitanika koji će obilaziti više trgovina u potrazi za jeftinijim proizvodima.
Tako je i mnogo prije uvođenja eura zaživjela mjera guvernera HNB-a koji je našao rješenje za poskupljenja: "kupujte ondje gdje je jeftinije". Ozbiljnije mjere i HNB-a i Vlade tek očekujemo.