Mnogi od vas imali su iskustva s pokvarenim uređajima nakon što im je isteklo jamstvo. O tome se raspravljalo i u Europskom parlamentu gdje tvrde da proizvođači namjerno rade uređaje koji se ne mogu popraviti ili su im rezervni dijelovi enormno skupi.
"Uglavnom baterije im odlaze nakon garancijskog roka sigurno. Servisi masno naplaćuju, touchevi na nekim telefonima odlaze sami od sebe navodno", rekao je serviser Darko Petrić.
Slično je i s ostalim aparatima. Već duže vremena sumnja se da proizvođači progamiraju uređaje tako da se nakon isteka jamstva pokvare. Potrošači to i misle.
Zastupnica Biljana Borzan u Europskom parlamentu predložila je i mjere za mogućnost popravka kvarljivih uređaja.
"Da budu mjere u Zakonima definirane tako da se određeni broj godina mora davati rezervne dijelove na raspolaganje kupcima i da oni moraju biti u razumnoj cijeni", kazala je Borzan.
Jer za neke uređaje nakon 2 ili više godina jamstva više ne postoje rezervni dijelovi. Iako proizvođači tvrde da potrošači žele noviji model i dizajn, istraživanje Eurobarometra govori da 77 posto Europljana više želi popravak od nove kupnje.
"Treba kupovati proizvod da se zna kompletnom proizvodu, koliko je jamstvo, da li ima ovlašteni serviser, koliko ovlašteni serviser ima rok za popravak, da li je to razumni rok ili je navedeno 15, 45 dana", naglasio jeIgor Vujović izdruštva za zaštitu potrošača.
Smanjenje takozvanog planiranog kvarenja i povećanje broja popravaka dovelo bi do ušteda za potrošače u iznosu od 6 milijardi eura godišnje.