Kako bi i dalje mogla printati potvrde, Pošta je raspisala natječaj za nabavu tonera u vrijednosti gotovo 4 milijuna kuna. Ovakvih natječaja samo Pošta na godinu raspiše nekoliko stotina.
"Nekad nabavljamo cipele za naše djelatnike, nekad kutije za pakiranje, dakle Pošta nabavlja sve ono što joj treba", rekla je glasnogovornica Jo Kempen.
I svaki put, tvrde, natječaj raspišu tako da se uvijek može javiti više ponuditelja, u ovom slučaju distributera tonera. Pa onda izaberu najpovoljnijeg, jer takav je zakon i baš to najviše smeta poslodavcima.
"Ne možete bazirati to na najnižoj ponudi jer ona je u pravilu, i to su pokazale sve dosadašnje nabave i pojedinačne i objedinjene, dovdila do lošijih ishoda", rekla je direktorica odnosa s članstvom HUP-a, Milka Kosanović.
"Ako se ne izabere najeftinije, na koji način kontrolirati da se
nije izabralo pogodovanjem? Vrlo jednostavno se izračuna što vam
treba i po kojoj cijeni. Naravno tu ima više metoda, da se odbaci
najviša i najniža cijena i odabere srednja", kaže glavni direktor
HUP-a Davor Majetić.
A prema podacima HUP-a trećina proračuna, odnosno 42 milijarde
kuna na godinu, ode na javnu nabavu, 99 posto se kupuje po
najnižoj cijeni. Osobito zabrinjavajuće je da 45 posto natječaja
ima samo jednog ponuditelja. Rezultat svega je da se 20 posto
troši na netransparentan način i uz sumnje na korupciju.
"Ti poduzetnici kao da nemaju dovoljno hrabrosti javiti se i reći evo ovo je ovdje krivo. Nažalost to je tako, jer danas istupite, ali što onda kad se sutra morate javiti na natječaj", pita Kosanović.
I dok je tako, sve analize i poruke poduzetnika prema Vladi vezane uz poboljšanje Zakona o javnoj nabavi neće pomoći. Jer šutnjom se korupcija direktno odobrava.