ništa od dogovora /

Divjak: 'Nisam potpuno zadovoljna, ali ponuda koju je Vlada dala ima elemente za veće plaće'

Image
Foto: Duško Jaramaz/Pixsell

Izjasnila se, međutim, da njome nije do kraja zadovoljna, poručivši da je to najbolje što se u ovom trenutku moglo izboriti i napraviti

14.11.2019.
11:13
Duško Jaramaz/Pixsell
VOYO logo

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak izjavila je u četvrtak da ponuda Vlade za prestanak štrajka u školama ima elemente za povećanje plaća te istaknula kako je vrijeme da se između prava na štrajk i prava na obrazovanje, prednost dade učenicima.

Na novinarsko pitanje trebaju li sindikati prihvatiti konačnu ponudu Vlade, ministrica Divjak uoči sjednice Vlade izjavila je da nije u potpunosti zadovoljna ponudom Vlade za prestanak štrajka, no da ona sadrži elemente za povećanje plaća. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

VEZANE VIJESTI

Smatra da je ponuda od 6,12 posto povećanja osnovice, koje su prosvjetni sindikati izborili za sve javne službenike, i dodatnih 2 posto dodatka na plaću poboljšana u odnosu na prijašnju. Izjasnila se, međutim, da njome nije do kraja zadovoljna, poručivši da je to najbolje što se u ovom trenutku moglo izboriti i napraviti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ponuda ima elemente koji su važni za povećanje plaća, dakle 6 plus 2 posto, s time da su dani osigurači koga će sve to uključivati. Uključuju se svi zaposleni u osnovnim i srednjim školama i oni potplaćeni u visokom obrazovanju", kazala je Divjak.

Ministrica nije izravno odgovorila na pitanje trebaju li sindikati prekinuti štrajk, već je nekoliko puta izjavila kako učenici moraju biti prioritet.

"Ako ne razmišljamo kakve štrajk ima posljedice za učenike, onda smo svi gubitnici. Dugo je bila situacija da su pravo na štrajk i pravo na obrazovanje bila dva ravnopravna prava, no mislim da je došlo vrijeme da učenicima damo prednost", kazala je Divjak.

Na pitanje je li nakon 25 dana cirkularnog štrajka u osnovnim i srednjim školama vrijeme za njezinu ostavku, Divjak je odgovorila protupitanjem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Što bi se time riješilo? Hoće li se na taj način bolje opremati škole, hoće li učitelji dobiti ono što traže, hoćemo li dati bolje šanse našoj djeci", kazala je.

Upitana je li i sama odgovorna za toliko trajanje štrajka, s obzirom da je uoči i na početku štrajka bila uz sindikate, a sada je postala moderator, ministrica je kazala da "igra" za samo jednu ekipu - djecu i učenike.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istaknula je kako je trenutno u vrlo nezavidnoj situaciji, no da ne želi da maturanti ne mogu na maturu, da se po društvenim mrežama vrijeđaju i omalavažavaju učitelji, a niti da se ugrožava obrazovna reforma koju je teškom mukom poslana u škole.

Marić: ''Ne znam kako sindikati zaključuju da im Vlada ništa nije ponudila''

Ministar financija Zdravko Marić u četvrtak je rekao da ne zna kako su sindikati u obrazovanju zaključili da im Vlada nije ništa ponudila jer su plaće u tri godine, ustvrdio je, porasle za 20 posto, a sustav plaća treba urediti.

 "Mi smo vrlo jasno rekli da tema koeficijenata i dodataka treba biti tema. Prateći ovo sve što se događa proteklih dana i tjedana reći ću da mi je jasno zašto se svih ovih godina taj sustav nikad nije uredio", izjavio je Marić novinarima uoči sjednice Vlade, upitan je li svejedno da učitelji imaju veći koeficijent, na čemu inzistiraju, ili dodatak na plaće, što nudi Vlada. 

 Svoje zaključke nije htio podijeliti s novinarima, ali je rekao kako on sustav pokušava urediti te apelira na svoje kolege i "drugu stranu" da se taj sustav krene uređivati. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sustav plaća treba urediti

 Što se tiče zadnje Vladine ponude od porasta dodatka na plaću od dva posto, Marić je rekao da je porast plaća individualna stvar koja ovisi o razinama u sustavu, uzdržavanim članovima obitelji i prirezu, ali i da se vidi povećanje u odnosu na protekle godine. 

 "Prvo koga imam ispred sebe su učiteljice i učitelji kod kojih su moja djeca. Mislim da ti ljudi rade fantastičan posao, obrazuju i uče i moju i svu našu djecu na pravi način. Međutim, u isto vrijeme nisu samo učitelji dio javnih i državnih službi", rekao je i dodao kako je "Pandorina kutija otvorena davnih dana". 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

 Marić je poručio kako je Vladino rješenje situacije ponuda za nastavak povećanja plaća u okviru mogućnosti. "Država si ne bi trebala priuštiti da imamo početak školske godine, prvo tromjesečje gdje djeca praktički nisu imala puni tjedan dana nastave", istaknuo je.

Nastavnici i djeca trebaju se vratiti u škole i idemo nastaviti

 "To nema smisla, i nastavnici i djeca trebaju se vratiti u učionice i idemo nastaviti", ocijenio je i dodao kako se u proračunu linije negdje moraju podvući. 

 Ne prihvaća teze da su obrazovanje ili javne službe na zadnjem mjestu, jer su uz mirovine, kazao je, najveći porast doživjele plaće.

 Marić ističe kako je svjestan da bez gospodarske aktivnosti, rasta gospodarstva, zaposlenosti i plaća nema ni prihoda proračuna te poručuje da u tome treba naći jasnu mjeru. "Izdvajati pojedine segmente je vrlo nezahvalno", rekao je i dodao se o raspodjeli sredstava manje debatiralo i bilo je manje nezadovoljstva kada tih sredstava nije bilo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo