herojski posao /

Sat vremena koji život znači: proveli smo dan na prijemu Hitne službe

Nacionalni je dan Hitne pomoći kroz koju u godinu dana prođe milijun i pol ljudi. Iako ima onih koji zlorabe hitan prijam - iskusni djelatnici znaju komu i kako prvo pomoći

28.4.2017.
19:09
VOYO logo

Baš svaki dan u godini na Hitnoj pomoći prođe oko 300 pacijenata, a brze liječnike na hitnom prijemu usporavaju nehitni pacijenti. 

"Svi su jako pristojni. Uvijek se iznenadim. Uvijek dobijem dobar tretman", kaže Andrija. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U 34 godine rada, sada glavna sestra prošla je kroz sve. Kaže, izazov je uvijek isti - spasiti ljudski život.

"Tim za reanimaciju koji je u sklopu objedinjenog hitnog bolničkog prijema preuzima bolesnika i tu slijedi reanimacija, odnosno vraćanja pacijenta u život. Ono što je važno za hitnu je da tu nema prednost ni invalid, ni trudnica ni dijete. Pacijenti idu prema hitnosti", Katarina Maršić, glavna sestra OHBP-a KBC Zagreb.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tri tisuće djelatnika hitne u Hrvatskoj svaki dan na raspolaganju su četiri milijuna Hrvata i turistima.

"Najhitniji pacijenti dolaze kolima hitne medicinske pomoći, za one za koje se očekuje da će trebati neposrednu intervenciju, oni budu i najavljeni. Pacijenti mogu dolaziti i sami, oni budu trijažirani i pregledavani", Ivan Gornik, pročelnik OHBP-a KBC Zagreb.

U 24 sata dogodi se oko pet smrti i oživljavanja. Svaki poziv koji stigne - važan je za pripremu tima.

"Ono što je bitno to je naglasiti našu suradnju s ljudima koji rade u vanbolničkoj hitnoj. Morate znati da je to posao koji je najteži u medicini, a oni su uvijek neprimjetni i zato ih treba pomaziti", Milivoj Novak, pomoćnik ravnatelja KBC-a Zagreb.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zlatni sat u njihovu poslu povećava šanse za preživljavanjem i zato svi koji nisu hitni, neka imaju na umu da 60 liječničkih minuta nekomu može spasiti život.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo