Zastupnik Živog Zida Branimir Bunjac upozorio je u srijedu, u raspravi o Zakonu o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prometu kako je Centar za vozila "školski primjer korupcije i pretvorbenog kriminala" na što ga je predsjednik Sabora Božo Petrov pozvao da po tom pitanju ne ostane samo "na razini rasprave i stjecanja političkih bodova".
"Netko je dozvolio u ovoj zemlji da se uspostavi monopol, da se jedna tvrtka s javnim ovlastima da u ruke privatnicima koji su povezani s politikom. A ta tvrtka zove se Centar za vozila koji godišnje uprihodi između 400 i 500 milijuna kuna, koji ima fiktivne vlasnike, a stvarni vlasnici su iz redova jedne stranke koja, između ostaloga, puni privatne džepove na račun MUP-a i državnoga proračuna. Vlasnička struktura Centra za vozila ide do samoga državnoga vrha", kazao je Bunjac.
Mostovac Miro Bulj rekao je kako mu, ako su informacije stvarno točne, daje podršku kako bi se utvrdilo 'tko sisa pare iz proračuna na štetu građana'.
"Ako su ti podaci točni, ja dajem i vama podršku, ako je to kriminalna organizacija, da sve institucije, MUP, DORH odmah utvrde tko je vlasnik, tko sisa pare iz proračuna na štetu naših građana i da to ova Vlada odmah zaustavi", rekao je.
U raspravu se uključio i predsjednik Sabora Božo Petrov koji je ustvrdio kako je Bunjac iznio "dosta ozbiljne informacije".
"Volio bih da se ne zaustavi na tome nego ukoliko zaista ovaj zastupnički dom nešto vrijedi da se po tom pitanju i kolega zastupnik i drugi uključe, a ne da to ostane samo na razini rasprave i stjecanja političkih bodova", sugerirao je Petrov.
Predloženim zakonom dopunjuju se uvjeti koje mora ispunjavati radionica za tahografe za dobivanje dozvole za obavljanje poslova ugradnje i ispitivanja, provjere i pregleda tahografa te popravak i demontažu tahografa, a predlažu se i novi, dodatni razlozi za ukidanje dozvole za rad radionica.
Zastupnici su u raspravi apelirali na poboljšanje uvjeta rada vozača kako bi ih što veći broj ostao u Hrvatskoj, a upozoravalo se i na probleme rada na crno, lažiranje na tahografima, prijavljivanje zaposlenika na minimalac.
"Radni odnosi u sektoru cestovnog prijevoza definitivno su siva zona, ponajprije što je praksa da se primanja vozača temelje na cijeni prijevoza ili pređenoj kilometraži a ne na broju radnih sati.
Ta praksa je već toliko prisutna da ju vozači smatraju normalnom.
Osim toga veći dio zarade vozača isplaćuje se putem dnevnica odnosno u gotovini pa je njihov osobni dohodak često samo zagarantirani minimalac", upozorio je SDP-ovac Mirando Mrsić.