Iz Šangaja u Zadar - turiste iz Kine ne može zaustaviti ni poplava.
“Ovo je prekrasan grad uz more i zbog toga smo ga odabrali. Obišli smo mnoge europske države, ali Hrvatska je za nas broj jedan.”, kaže jedna Kineskinja.
“Na internetu sam vidio fotografije Plitvičkih jezera i jednostavno sam znao da moram doći ovdje i fotografirati ih.”, rekao je kineski turist.
Ali njihov tempo nije lako pratiti.
“Od jutra do večeri ne stajemo. Najviše žele vidjeti što više mjesta prelijepih - od Plitvičkih jezera, Splita, Dubrovnika, praktički obiđemo svaki grad.”, rekao je Bartol Donadić, turistički vodič.
Kineze oduševljavaju obilasci kulturnih znamenitosti i prirodnih fenomena, ali u Hrvatskoj im nedostaju foto ture i specijalizirane ture koje uz odmor nude ronjenje, vožnju kajakom ili ispijanje šampanjca u zračnom balonu.
Prosječni kineski putnik ima 40-ak godina. Zarađuje između 650 i 1300 eura. Uglavnom na putovanja vodi malodobnu djecu, a na destinaciji se zadržava dvije do tri noći. Najviše voli organizirane ture, a razgledavanje je najvažniji motiv putovanja.
“Ono što je još zanimljivo za reći je da oni vole šopingirati, oduševljeni su, apsolutno su oduševljeni janjetinom. Isto tako vole kocku.”, kaže Nikolina Frklić, glasnogovornica turističke agencije.
Hrvatsku vole jer je sigurna destinacija u kojoj su i hrana i piće sigurni za konzumaciju. Smještaj je jeftin, a prednost je što Hrvatska još uvijek nije uvela euro. Svjetski putnici broj jedan godišnje ostvare 122 milijuna putovanja, a u inozemstvu potroše ogromnih 109 milijardi dolara. Dio tog novca nikad ne završi u Hrvatskoji i to zbog jezične barijere.
“Koja nam na neki način sprječava promociju jer je vrlo kompliciran kineski jezik, a imamo manjak tih prevoditelja, servisnih agencija u našoj zemlji skoro da i nema koje se bave kineskim jezikom.”, kaže Mario Rendulić, predsjednik Kinesko-jugoistočne europske poslovne asocijacije.
Unatoč 20-satnom putovanju prošle godine u Hrvatsku je doputovalo 102 200 Kineza, koji su ostvarili više od 160 tisuća noćenja. U ovoj godini - rast. Samo u prvih osam mjeseci stiglo je više od 100 000 kineskih turista, a broj noćenja već sada je blizu 153 tisuće. Predsjednik Udruge putničkih agencija pak tvrdi - potencijal je puno veći, ali…
“Ono što je problem u Hrvatskoj, ali i cijeloj Europi su šengenske vize i to na način da to ipak usporava cijeli proces. Međutim isto tako još uvijek je i potreban i bolji markenting na tim tržištima.”, kaže Boris Žgomba, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija pri HGK.
Najviše posjećuju Zagreb te Dubrovnik i Split, pri čemu najviše odsjedaju u hotelima. I uglavnom se na isto mjesto više nikad ne vraćaju.