LIPANJ BOLJI OD 2019. / Brnjac iz New Yorka za RTL: 'Inflacija je učinila svoje, ali Hrvatska može puno toga ponuditi domaćim gostima'

Bez obzira na brojne krize u svijetu, poput rata u Ukrajini i ekonomske krize, turističke brojke i dalje su visoke!

16.6.2022.
18:45
VOYO logo

O hrvatskom turizmu razgovara se i u New Yorku. Na 6. godišnjoj konferenciji Udruženja hrvatsko-američkih profesionalaca ministrica turizma Nikolina Brnjac predstavila je desetogodišnji plan - cilj je brojkama gostiju hvaliti se cijele godine, ne samo ljetnih mjeseci.

"Mi smo od početka godine ostvarili negdje 4 milijuna dolazaka i otprilike 15,6 milijuna noćenja. Samim time smo na 94 posto noćenja u odnosnu na rekordnu 2019. godinu", objašnjava Brnjac. Kaže da je lipanj već sada bolji od 2019. godine i ako se ovakav trend nastavi možemo očekivati turističku sezonu koja će biti iznad svih očekivanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ono što nas veseli kao i prošle godine naravno i broj odnosno vrijednost fiskaliziranih računa", dodaje ministrica.

Bez obzira na brojne krize u svijetu, poput rata u Ukrajini i ekonomske krize, turističke brojke i dalje su visoke. "Svakako da je rat u Ukrajini nešto što se dogodilo i nažalost poremetilo turističke tokove. Međutim, nije ih zaustavio", kazuje ministrica Brnjac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
RTL Direkt donosi /

Sport, rat i turizam, to je slika Hrvatske u svijetu. Turistima su zato izradili kipove od Marka Pola do Tesle i Meštrovića

Image
RTL Direkt donosi /

Sport, rat i turizam, to je slika Hrvatske u svijetu. Turistima su zato izradili kipove od Marka Pola do Tesle i Meštrovića

Cilj Ministarstva turizma i sporta je odmaknuti se od brojanja dolazka i noćenja. "Trebamo se okrenuti kvaliteti, da se okrenemo k održivom, cjelogodišnjem turizmu, da što više govorimo o turističkoj godini", govori Brnjac.

"Mi smo odlučili zajedno, i Ministarstvo turizma i sporta i Hrvatska turistička zajednica, da krećemo po našim emitivnim tržištima. S obzirom da je Hrvatska i auto destinacija, posjetili smo brojna tržišta u okruženju", dodaje. Cilj im je promovirati ono najbolje što Hrvatska ima - kvalitetu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svoje ciljeve planiraju ostvariti kroz sredstva Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. "Kroz ta sredstva, po prvi puta bespovratna sredstva u iznosu od 2,2 milijarde kuna, mi krećemo u smjeru razvoja cjelogodišnjeg turizma u Hrvatskoj", kazala je ministrica.

"Uz tradicionalne goste s tržišta u našem okruženju, uz goste iz Njemačke, Austrije, Poljske, Slovenije, nama su također važni gosti iz SAD-a", kaže. Objašnjava da je Hrvatska bila prva zemlja koja se otvorila za turistička putovanja i samim time dobila na dodatnoj vidljivosti što se tiče američkog tržišta. "Naravno, rezultat toga je i avionski prijevoz. Mi smo danas povezani s 460 linija, sa 131 gradom, mislim da su te brojke otprilike na razini 2019. godine i to pokazuje da postoji veliki interes novih gostiju koji dolaze u RH", kazuje Brnjac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mnogi često znaju reći da je naše more za strance, ne za Hrvate, i s obzirom na to da je smještaj izvan hrvatskih budžeta. "Prema dosadašnjim podacima iz E-visitora ostvareno je, što se tiče domaćih turista, oko 930 tisuća dolazaka i nešto više od 2 milijuna noćenja. To je otprilike 10 posto više dolazaka u odnosu na 2019. i 5 posto više noćenja u odnosu na 2019", objašnjava ministrica.

Kaže da je jasno da je inflacija "učinila svoje", ali svakako se nada da će se uvijek naći nešto za domaće goste jer Hrvatska ima mnogo toga za ponuditi. "Uvijek će se naći za naše domaće goste puno toga gdje se oni mogu odmoriti, a svakako nastavljamo i s našom kampanjom Mjesec hrvatskog turizma koji je namijenjen domaćih gostima kroz cijeli mjesec listopad. Ovo će biti 3. godina za redom", objašnjava Brnjac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo