SREDNJE ŠKOLE DOBIVAJU NOVI PREDMET /

Jokić: 'Učenici su pošižili za njim jer imaju osjećaj da rade nešto korisno'

Image
Foto: Shutterstock

Čak 48 škola iz Zagreba i Primorsko-goranske županije zainteresirano je za novi predmet Škola i zajednica, kojemu je cilj osvijestiti povezanost u zajednici i aktivno djelovanje pojedinaca

23.2.2022.
20:20
Shutterstock
VOYO logo

U srednjim školama bi uskoro trebao biti uveden novi predmet pod nazivom Škola i zajednica (ŠiZ). Kurikul tog predmeta izradili su Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za studije mira i konflikata u Rijeci i Prva riječka hrvatska gimnazija, u kojoj je i krenuo pilot-projekt. Predviđeno je 70 školskih sati za učenike drugih i trećih razreda u onim školama koje ga žele uvesti. Zasad su interes pokazali u Zagrebu i Rijeci.

ŠiZ se temelji na razvijanju znanja, vještina i stavova o povezanosti u zajednici te aktivnog djelovanja pojedinca kao pretpostavki za ostvarivanje osobne i društvene koristi. Ravnatelj Instituta za društvena istraživanja, Boris Jokić za Večernji je pojasnio detalje tog predmeta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
'UČENICI SU ODUŠEVLJENI' /

Tomašević i Boris Jokić predstavili novosti u zagrebačkim školama: Žele uvesti i ŠiZ? Evo što je to...

Image
'UČENICI SU ODUŠEVLJENI' /

Tomašević i Boris Jokić predstavili novosti u zagrebačkim školama: Žele uvesti i ŠiZ? Evo što je to...

"Učenici su pošizili za ŠIZ-om. Imaju osjećaj da rade nešto konstruktivno. Imaju osjećaj da uče premda izgleda kao da ne uče. Kažu da je to lud predmet na kojem ne moraš nositi knjige i sve ti se čini da samo razgovaraš. Radi se o jednom drugačijem pristupu građanskom odgoju i obrazovanju. Mladi ljudi u II. i III. razredu srednje škole sami odabiru problem u zajednici s kojim se žele baviti. Taj problem može biti iz 11 tema, a neke od njih su društvena (ne)jednakost, osnovna prava i demokracija. Neki od njih su specifični poput pitanja migracija i emigracija, pitanje sporta, kulture. Kad odaberu taj problem onda imaju priliku njega istražiti i čuti o njemu iz različitih aspekata. Mogu čak i predložiti rješenje tog problema u zajednici", objasnio je Jokić.

Pilot-projekt

Predmet je trenutno u fazi pilot-projekta u Zagrebu i Primorsko-goranskoj županiji. U metropoli je čak 48 srednjih škola iskazalo zanimanje za uvođenjem ŠiZ-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Gotovo 90 posto škola je iskazalo zanimanje da se proba s tim ŠIZ-om. Kad kažem 'proba', ne kažem da će to uspjeti. Ovakve stvari se s razlogom pilotiraju kako bi se mogle modificirati da bi učenicima to iskustvo bili kvalitetno", rekao je Jokić i dodao da je već počela edukacija nastavnika različitih društveno-humanističkih predmeta o ŠiZ-u. Istaknuo je i njihovu ulogu u cijelom procesu.

"Ovdje je različita uloga nastavnika, jer oni su ovdje u ulozi medijatora. Glavni naglasak je učenicima i njihovim aktivnostima", naglasio je Jokić.

Fokus prebačen na učenike

Kad je s kolegama radio na kurikulu nije očekivao ovoliki interes škola. Priznao je i da ga je malo strah, jer je fokus aktivnosti prebačen na učenike.

"Zašto kažem da se bojim što će biti s učenicima? Cijeli predmet je napravljen iz perspektive učenika. Na samim učenicima je sve. Satnica je 70 sati godišnje, ali satnica se može organizirati drugačije. Ako odaberu pitanje siromaštva, oni mogu provesti primjerice tri subote u kuhinji Caritasa, a to se može brojati kao 10 sati nastave", objasnio je Jokić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako ŠiZ uspije i pokaže se dobrim za učenike, škole i zajednice, mogao bi postati izbornim predmetom. Politika zasad reagira dobro, tvrdi Jokić, ali se pribojava da bi se to u nekom trenutku moglo promijeniti.

"Grad Zagreb i Primorsko-goranska županija su za sada iskazali zanimanje za ovim predmetom, ali pozivam sve županije da se jave ukoliko ih to zanima. Nema razloga da mladi čovjek ondje ima bolje iskustvo od nekog mladog čovjeka u Gospiću", zaključuje ravnatelj IDIZ-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo