Bivša ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak odlučila je reagirati na napise u medijima o neprolaznim zaključnim ocjenama kod učenika viših razreda osnovnih škola i srednjoškolaca. Naime i mi smo, kao i brojni drugi portali, prenijeli informaciju iz Ministarstva obrazovanja koje je ukinulo pravilo doneseno u koroni da se učenicima koji imaju više od tri jedinice također omogući produžna nastava i polaganje, a da tek s pet jedinica padaju. To se pravilo vraća na stari standard, da se razred pada s tri jedinice.
Bivša ministrica je napomenula kako nije riječ "samo o
lijenoj djeci, kako se to pokušalo prikazati, već su češće
to bila djeca koja nisu niti u normalnim uvjetima imale uvjete za
učenje kod kuće, a niti potporu od roditelja ili
staratelja".
Pročitajte Facebook status Blaženke Divjak u cijelosti:
"Izvrtanje istine u nečiju korist ili „samo“
površnost?
- Ispravak netočnog navoda -
Prošle godine se omogućilo uredbom da učenici koji imaju četiri jedinice u višim razredima osnovne škole i u srednjoj školi idu na produžnu nastavu i na popravni te do jeseni isprave te jedinice.
Čitam danas na portalima koji prenose Hinu, odnosno Večernji
list:
"Drugim riječima, lani se učenik doista morao potruditi pasti
godinu. Omogućeno mu je da s četiri negativne ocjene prijeđe u
viši razred, a tek s pet negativnih ocjena pada godinu. Takvom
podilaženju, prije svega neradnicima među učenicima, sada je kraj
– školsku godinu učenik pada ako na kraju ima zaključene tri
jedinice kao što je to bilo desetljećima u obrazovnom sustavu."
Prije svega, učenici viših razreda osnovne škole i srednje škole MORALI su ispraviti te jedinice i nisu mogli u viši razred bez da su ih ispravili.
Drugo, nije se radilo samo o lijenim učenicima, nego i onima bez
uvjeta za učenje.
Prošle godine je bilo 3-4% učenika u drugom polugodištu do kojih
nastavnici uopće nisu mogli doći niti fizički niti virtualno.
Nisu to bila samo lijena djeca, kako se to pokušalo prikazati,
već su češće to bila djeca koja nisu niti u normalnim uvjetima
imale uvjete za učenje kod kuće, a niti potporu od roditelja ili
staratelja. Oni su već od ranije imali loše ocjene koje nisu
mogli isparavati online. Ponekad to niti nastavnici nisu htjeli
organizirati online. Na kraju polugodišta (druga polovica svibnja
i lipanj) se epidemiološka situacija poboljšala pa se otvorila
mogućnost da oni u školi imaju produžnu nastavu i isprave ocjene
u dodatnim rokovima pa im se otvorila uredbom mogućnost da to i
naprave (moja izjava za 24sata).
Dodatno, neki bi učenici ostali neocijenjeni jer nisu imali dovoljno elemenata za zaključnu ocjenu, pa se na ovaj način i njima omogućilo dodatno vrijeme za prolazak razreda."