Iz udruge upozoravaju kako su pješaci i biciklisti, kao najugroženija skupina u prometu, već godinama sustavno zanemarivani te da ih trenutačna infrastruktura nepotrebno stavlja u sukob, pritom i dalje potičući komociju automobilskog prometa.
Napominju kako je krivac za takvo katastrofalno i opasno stanje na zagrebačkim nogostupima kriv Grad Zagreb, koji gradi, uređuje i održava prometnu infrastrukturu, no i MUP koji ne vrši nadzor nad izgradnjom, što je po Zakonu o sigurnosti prometa na cestama obavezan.
Kažnjava se za sitnice
S druge strane, kako kažu iz udruge, PU Zagrebačka kažnjava bicikliste za bezopasne prekršaje poput vožnje po nelogičnim prekidima staza, a ne kažnjava one koji zaista ugrožavaju sigurnost kao nenošenje svjetala ili divlja vožnja u pješačkim zonama.
"Svjesni smo da postoje biciklisti koji nam ne idu na čast i ne shvaćaju da smo na nogostupu gosti i da je potrebno usporiti i biti obazriv prema pješacima. Kao volonterska udruga ne možemo utjecati na svaku osobu koja sjedne na bicikl te je potrebna sustavna edukacija koja se nekad provodila, a ukinuta je 2004. godine. Trenutačna infrastruktura ne pomaže jer je nelogična, dvosmislena i sukobljava bicikliste i pješake", kažu sindikalci.
"Biciklisti ne žele kršiti zakone, ne žele voziti po trotoaru, ne žele se gurati sa pješacima. Odgovoran je Grad Zagreb i policija koja ne kažnjava odgovorne. Naši zahtjevi su razumni i idu na korist svih sudionika u prometu, kako najugroženijih pješaka i biciklista, tako i sigurnosti automobilskog prometa", poručuje Tena Šarć iz Sindikata.
Zahtjevi sindikata biciklista
- Da policija osigura sigurnu, smislenu i zakonitu biciklističku infrastrukturu putem nadzora i sankcioniranja Grada
- Da policija prestane zloupotrebljavati nelegalne i apsurdne točke za masovno kažnjavanje biciklista, a za koje je odgovoran Grad
- Da policija počne sankcionirati one postupke (svih sudionika) koji stvarno utječu na sigurnost biciklističkog prometa
- Da MUP pokrene izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama kojima bi se unaprijedila sigurnost biciklističkog prometa i potaknuo njegov rast
Sindikat na prosvjed poziva sve pješake i bicikliste kako bi zajednički potakli promjenu u izgradnji prometne infrastrukture i izuzimanje biciklističkih staza s ionako preuskih nogostupa. Također napominju da će se između prosvjeda na Vukovarskoj ulici i prosvjeda na Zrinjevcu hodati u povorci i gurati bicikle preko Savske ceste i Zelenog vala do Zrinjevca u znak solidarnosti prema pješacima.